Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ansluta instrument

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ansluta instrument

    Jag har flera ordermodeller som är i två steg, ett köp och ett sälj-steg. Låt säga att jag har anslutet detta till 20-30 olika papper. Vissa papper befinner sig i steg 01 i scriptet (köpläge) och andra har jag innehav i och befinner sig således i steg 02 (säljläget).

    Jag vill nu klicka ur några papper som är anslutna till modellen, och sedan lägga till andra papper. Som NAT funkar så resettas alla anslutna papper till steg 01 i scriptet om jag gör en förändring i listan. Livsfarligt! Papper som jag nu trodde var redo att säljas är nu plötsligt i "köp"-läget igen. Det finns nu inget sätt att flytta över dessa till steg 02, ens manuellt.

    NAT har tydligen uppmärksammat detta problemet och lagt till en checkbox som heter "Lämna redan anslutna orörda vid Verkställ". Men hur kan jag då KLICKA UR ett papper? Det funkar helt enkelt inte, om jag inte samtidigt vill att alla papper ska resettas. Inget händer vid Verkställ när checkboxen är iklickad.

    Jag antar att detta är en enkel sak att lösa, eller kan man åtminstone gå in i någon XML-fil och manuellt koda om hur anslutningarna ligger?

  • #2
    Bra synpunkter, men du kan kringå problemet på tre sätt:

    1. Bygg alla ordermodeller som 1 loopad sekvens, så behöver du aldrig tänka på vilket läge de befinner sig i.

    2. Kopplar bort modellerna du vill koppla bort först, och anslut därefter nya med "Lämna redan anslutna orörda" ikryssat.

    3. Använd sy)-script så kan modellen själv känna av om du har ett innehav vid anslutning, och går då direkt till rätt sekvens.
    Mer info: http://www.autostock.se/NATscriptref/Lektion14.html

    Comment


    • #3
      Tack för svar.

      1) och 3) funkar tyvärr inte om jag har flera modeller anslutna på samma instrument, men endast den modellen som har gjort entry "äger" exit. Annars kan det bli konstigt.

      2) Funkar bra om jag klickar ur modellerna först, och trycker Cancel när popupen "vill du ansluta..." kommer upp. Därefter klickar man i "Lämna redan ansluta orörda vid Verkställ" och väljer till nya instrument. Det är nog så här man får göra, men det är väldigt lätt att göra fel, och då är det kört...

      Comment


      • #4
        Nja, 1 och 3 funkar om sparar en kod för resp köpmodell som gjort entry i någon av de fem cellerna som sparas med transaktioner (Starta > Loggade lokala ordertransaktioner) kan du låta exit-modellen och ev sy)-script läsa ur den cellen med lasttrade(b,0-5) så "vet" exitmodellerna vilken köpmodell som gjort köpet. Och synka-scriptet vet om det är "rätt" köpmodell som köpt och om det finns ett innehav, och kan därmed ställa ordermodellen på rätt sekvens direkt.

        Comment

        Working...
        X