Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Arbetsyta

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Arbetsyta

Jag vill skapa en arbetsyta med 5 instrument kallad ”FollowUpps”.
    Det enda jag vill ha på arbetsytan är instrumentens kurser.
    Instrumenten finns i USA och benämns InstrumentA(19), InstrumentB(19, InstrumentC(19), InstrumentD(19) och InstrumentE(19).
    När jag kör kalkyl för instrumenten vill jag endast erhålla resultat för dessa instrument.
    Hur är arbetsgången för att skapa denna arbetsyta?

Inga problem, första steget är att lägga upp instrumenten i en egen börslista:

1. Sök upp instrumenten via Inställningar > Egenskaper för hela programmet > Handel > Sök nya instrument att handla
    2. Starta om NAT så att de nya instrumenten initieras och får kurser
    3. Gå till Inställningar > Egna grupper med instrument och skapa en ny börslista

här finns mer info i manualen om hur en börslista skapas:
    http://www.autostock.se/NATmanual/Borslistor.html

4. När den nya börslistan är skapad kan du välja in den vid körning av kalkylen i Kalkylforskaren.
    5. Svaret från kalkylen är en börslista som du kan spara som arbetsyta i Inställningar > Arbetsytor
    6. När du väljer in den nya arbetsytan nästa gång körs kalkylen automatiskt.

mer info om hur arbetsyta med associerad kalkyl skapas:
    http://www.autostock.se/NATmanual/Ar...radKalkyl.html

Comment

Hej
      Din info om arbestytan fungerade perfekt.
      Men, jag fixar inte att tanka ned historiska kurser för instrumenten X(19), Y(19) osv som finns i USA. Exempelvis Neonode, ticker NEON(19).
      Det kanske inte ingår i servicen?

Comment

Det kan nog stämma, det är inte säkert att NEON ligger upplagt på Kundservice.

Vi har i princip bara SP100 och Nasdaq100-listorna. Och en lista med ETFer i USA. Men vi lägger gärna upp fler instrument som efterfrågas, och om någon har historiskt data kan vi tanka upp det också.

Comment

Jag efterfrågar ju ETF:er med guld,silver olja m fl råvaror som bas. Finns det någon lista på vilka ETF:er som finns i kundservice. Det är lite jobbigt att lägga upp och testa alla som finns hos Nordnet.
          mvh
          Bertil

Comment

Hej igen
            NEON(19) finns med och den får kurser. Det finns många instrument(19) som är högintressanta. Fick inte någon klarhet av ditt svar. Finns det historiska kurser för dessa, eller?

Comment

NEON är inte upplagd på Kundservice tyvärr. Men om du har kurser en tid tillbaka kan vi ordna så att dessa kommer upp på Kundservice och att vi fortsätter samla in from nu.

Annars är de ETFer som finns uppe för USA:

APA
              CLY
              EMR
              OEF
              QID
              QLD
              SLV
              SUB
              UNP
              SQQQ
              TQQQ