Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blandade frågor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Blandade frågor

Hej

Är ny kund i Autostock, och har några blandade frågor.

1. Kan man lägga in "senaste" markör i diagrammets högra sidan på tex. pris och medelvärde som ändras i realtid?
    2. Finns det någon klockan i applikationen där man ser tiden med sekunder så man vet att man tex. har 10 sekunder kvar innan en ETF stänger?
    3. När man har skapat en egen lista kan man välja vilka kolumner man vill ha med då? Som det är nu så blir listan rätt avlång med info jag ej behöver se. Om man kan ta bort tex. "högsta pris", "volym" etc?
    4. Hur ofta behöver man uppdatera programvaran? Om man i framtiden kör i "cloud VPS" behöver jag då underhålla programmet ofta med uppdateringar även där?

Med vänlig hälsning

Välkommen till forumet.

1) Idag går inte detta vad jag vet.
    2) Någon sådan klocka finns inte, men skulle vara väldigt praktiskt att ha.
    3) Jag antar att du menar den lista man får i "kalkylforskaren"? Där får man alltid med de standardkolummer du angivit och det finns i dagsläget ingen möjlighet att ändra dessa. I kommande versioner kanske.
    4) Programvaran bör du uppdatera så fort du får meddelande om detta, oftast genom mail. Det gäller också om du kör i molnet.

Rickard får väl korrigera mig här om han har nya grejor på gång.

Comment

Testkör just en uppdatering för Pro, så eventuellt kommer en inofficiell release i eftermiddag. Den innehåller även ett par saker som är förbättrade i kommunikation med licensservers.

Punkt 2 skulle man kanske kunna lösa genom ett script som ritar "rött" eller så några sekunder innan stängning. Stämmer bara systemklockan på datorn så borde det fungera utmärkt.

sekunder:=15
      { ange antal sekunder innan stängning du vill att scriptet ska slå till }
      stängning:=le(mult(86400,sub(market(c),frac(date()))),sekunder)
      Mult(stängning,10)

En bra klocksynk finns att hämta gratis här:

http://ravib.com/timesync/

Comment

Kom på att det måste kompenseras för stängning 5 minuter innan "offiell" stängning eftersom det är derivat:

sekunder:=15
        minuter:=5
        komp:=mult(minuter,60)
        { ange antal sekunder innan stängning du vill att scriptet ska slå till }
        stängning:=le(mult(86400,sub(market(c),frac(date()))),add(komp,sekunder))
        Mult(stängning,10)

OBS! Ej testat ännu

Comment

Working...
        X