Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Datamängd per månad?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Datamängd per månad?

Har lite tankar på att byta internetleverantör... Vilken datamängd kommer ni upp i per månad vid användning av NAT?

Jag tar väl in data från Large/Mid/Small-cap Sthlm och lite bull/bear samt några index plus lite småkrafs. Inte jättemånga med andra ord, men landar trots det på drygt 40 gb per månad (43+46?) de senaste två månaderna nu. Är det normalt eller ska jag leta efter andra orsaker till siffrorna?

Det är helt normalt. Vi kör 50 GB standard som max transfer på VPSerna och de flesta ligger strax under. Tar man mycke minifutures och USA-aktier stiger datamängden snabbt, så rensa bort minifuture-listor som inte används, här kan man spara en hel del. Aktier brukar inte betyda lika mycket data.

Comment

Kollade just jag har använt 72gig denna och lika mycket förra månaden. Nu har jag ingen begränsning i bredbandet, men jag kanske tjänar på att rensa lite?

Comment

Ja det tror jag absolut, minifutures, certifikat, Forex-spottar och USA-aktier är sådant som slukar bandbredd.

Comment

Nu har jag tagit en hel del och det märks att programmet är snabbare nu, när man skrollar och tar upp menyer går det snabbare.
          Ska bli lite intressant att se hur mycket det kommer att ändras tills nästa månad.

Stapeln som löper i nedre kanten av programmet vad indikerar den? Har den med hur snabbt programmet är?

Comment

Stapeln är en förloppsindikator som egentligen bara visar att allt är igång. Om den stannar medan börsen är öppen tyder det på att något står still.

Comment

Efter att ha rensat en hel del i vad jag laddar hem för data kom jag upp i 26 gig förra månaden, i stället för 72 gig som jag nådde i april.

Comment

Fint, det låter rimligt! Max datamängd är 50GB på våra VPSer.

Comment

Working...
                X