Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Diskrepans OMXS3

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Diskrepans OMXS3

Detta avser grafen för OMXS30 den 15 maj:

Jag har lagt märke till att det skiljer en del mellan vad NAT ritar som högsta notering och vad Nasdaq omx nordic själva anger som högsta notering. Är det fler NAT användare som upplever samma diskrepans och vad kan det tänkas bero på?

Har du något grafiskt exempel? Gärna i realtidsuppllsning så kan kan se hela kurvan för dagen.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
      Har du något grafiskt exempel? Gärna i realtidsuppllsning så kan kan se hela kurvan för dagen.

Jag har inte själv inte jämfört, men tittar jag i tex Wintrade är det väldigt fladdrigt de första 15 minuterna. Gäller både omx och dax. Kan det vara kurserna från NN?

Comment

Det verkar skilja 0,3 punkter kontinuerligt över hela dagen hittills. NAT har det lägre värdet. Kurvorna ser likadana ut men är alltså förskjutna mot varandra med 0,3 punkter.

Tror inte att detta har någon praktisk betydelse ur signalhänseende förutsatt att samma förhållande består dagen ut och inte helt plötsligt ändras.

Comment

LillWicke verkar vara inne på något i sin kommentar ovan. NAT noterar lägre värde än vad "källan" (alltså Nasdaq omx nordic) själv anger på sin hemsida. Vad beror detta på? NAT får väl underlaget till sina grafer från just ovan nämnda handelsplats.

Comment

Working...
          X