Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lägga in ny mini ifrån öhman

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Lägga in ny mini ifrån öhman

Jag har hittat "minin" i "sök och lägg upp nya instrument att handla".
    Där är den och några till markerade som "upplagt".
    I "TO/waranter stockholm" (där de ska ligga) finns det 6st, men hur får jag in resten?
    Jag har läst i bruksanvisningen, men det måste finnas något ställe man kan välja vilka som ska läsas av?
    Rikard har hjälpt mig innan jul via fjärrsupport och jag har för mig att han tog bort en del instrument för att minska belastningen på datorn.

Om de är upplagda finns de kanske i listan "Öhman Minifutures".

Comment

Hej igen...
      Letar upp "mini" enligt bild 1. Ska inte den finnas med på bild 2 då?
      Det är något jag har missat där imellan...
      Har ju faktiskt lagt upp minis förr. Finns det något ställe i menyerna där man kan ta bort eller gömma så att man inte ser minisen?
      Attached Files

Comment

Nyupplagda minis lägger sig i listan TO/Warranter Sthlm. Men det går att lägga till den i vilken annan lista som helst om du markerar önskad lista och går till fliken Modifiera enskild grupp.

Comment

Det ligger bara 6st i TO waranter. Enligt bild 1 så är ju alla markerade. Finns det något sätt att avmarkera dem och "markera om dem" ?
          Jag testade med en annan mini som inte var markerad och den syns direkt.

Comment

Kanske en gammal installation? I så fall kan instrumenten ligga i PAPER.DBF men inte i ini-filerna. Medicinen är att bocka för dem igen i dialogen, och kryssa bort "Lämna redan upplagda orörda". Lägg upp igen och starta om. Nu borde de absolut ligga i TO/Warranter.

Comment

Tack Rikard. Nu fungerar det.

Comment

En liten fråga som ansluter till ovanstående. Finns det något smart sätt att lägga till alla minisar från RBS? Det kan väl inte vara meningen att jag måste söka fram minilong a, minilong b, minilong c etc och sedan minishrt a, minishrt b etc?

Jag skulle vilja söka fram t.ex. "mini*rbs", dvs alla som börjar på mini och slutar med rbs och har vilka tecken som helst oavsett antal däremellan.

Går detta att utföra månntro?

Comment

Nja, det söks på kortnamn så det går tyvärr inte att göra "massökningar". Tanken är väl kanske att man letar upp endast de man tänker handla med.

Comment

När man väl har grävt fram och lagt till en mängd instrument, hur tar man bort de man inte vill ha längre?

Försvinner terminer/turbo warranter och annat där tiden/priset rinner ut av sig själva?

Comment

Hej,

du får öppna instrumentet och klicka fram egenskaperna, på grunddata finns en radera-knapp. Instrumentet ligger synligt tills du stänger ner det eller uppdaterar arbetsytan. Kolla så inget script eller ordermodell är ansluten, kanske blir nåt knas då.
                      Tror inte instrument försvinner av sig självt.

Mikael

Comment

Tack, det verkar fungera

Comment

Working...
                        X