Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Byte till ISK i NAT

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Byte till ISK i NAT

Hej

Tänkte byta över och handla terminer via min ISK hos Nordnet istället för att handla via den vanliga skattebelastande kontot hos Nordnet.
    Har därför några frågor kring detta:

Är det någon inställning i NAT eller hos Nordnet som behöver ändras för att kunna handla via ISK kontot?

(Jag har givetvis ändrat från mitt vanliga konto till ISK kontot i NAT vid "Konto:")

Har försökt att lägga en manuell terminsorder, men får denna uppmaning (se bild)

Har kollat i tradelog men hittar inget annat än detta:

*-->20130528 16:03:31 Order response ---
    sent orderid=26504319,res=MIFID_ERROR,ostate=DELETED,astate=INS_FAIL,accnt=11134186
    *-->20130529 08:20:17 Sent order ---
    identifier=OMXS303F&marketID=12&price=1245.0000&volume=1&side=buy&currency=SEK

Finns förmodligen en väligt enkelt lösning på detta problem.

Anders
    Attached Files

För att handla teriminer måste man ju skriva på lite extra avtal mm, jag har för mig att det gäller för varje konto, dvs ett nytt avtal för varje nytt konto. Men det kanske du har gjort?

Mvh Calle

Comment

Jodå, jag har alla papper i ordning och pratat med Nordnet att jag avser att handla terminer på ISK.
      ...men jag får nog dubbelchecka med dem igen.

Det som jag reagerade över var ju att jag fick meddelandet i NAT att jag skulle kolla tradelog'en, men jag hittar inget som jag kan härleda till att orden inte läggs.

Anders
      Anders

Comment

Okej, nej jag tänkte efter som det stog MIFID(regelverk) error så var avtalen det första jag tänkte på. Det tekniska är jag inte speciellt bra på så det har jag tyvärr inga tips på

Comment

Det är helt klart något med avtalen, MIFID_ERROR är felkoden för avtalsfel i Nordnets API, så något fattas alldeles säkert. Prova att lägga order direkt på Nordnets hemsida så kanske man får bättre lydelse på vad som saknas.

Comment

Working...
          X