Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flera NAT installationer på samma maskin?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Flera NAT installationer på samma maskin?

Hej,

Har en server som jag delar med en kompis, vi tänkte köra NAT båda två, med olika installationer i våra separata Windows logins, Windows Server 2012 är OS'et.

Går det? Jag har ju sett att själva installationen ligger under c:\programdata vilket om jag förstått rätt är separat per login, eller har jag missförstått?

Nån som vet? Testat?

//Richard

Det bör fungera, katalogen c:/programdat är unik per användera och det ligger en registernyckel som pekar på resp användares kopia av katalogen. Själva programkatalogen under c:/program (x86)/nordnetautotrader

är helt opersonlig och innehåller inga inställningar eller liknande, endast programfiler och dll:er. Problemet jag ser är väl främst att båda installationerna inte kan vara igång samtidigt.

Tänk på att nya installationer nu installerar sig i c:/programdata/autotraderbas

efter att vi justerat produktnamnen.

Comment

Inte igång samtidigt? Ok, det sätter ju lite grann stopp på hela iden, då får polaren köra på en virtuell maskin istället :-)

Tack för svar!

//Richard

Comment

Jag förmodar att ni båda köra bas eller pro. Annars kanske det gå att köra en av pro/bas samt LE på samma maskin?

Comment

Hmm, tja, det är en ide, men jag tror jag helt enkelt installerar en VM istället så får polaren köra i den.

//Richard

Comment

Låter som den bästa lösningen.

Comment

Working...
            X