Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppdatera standardmodeller?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Uppdatera standardmodeller?

hej,

hur uppdaterar man standardmodeller (det valet är borta sedan en tid?)?

Jag råkat skriva över ett standard skript och vill ladda om standardmodellerna för att säkerställa att jag har rätt fungerande version.

MVH
    Jimmy

Syns det inte i menyn? I så fall skulle jag titta i AutostockTrader.ini under avdelning:

[Products]
    P01=1000|1000
    N01=Uppdatera standardmodeller
    N01en_US=Update standard models
    P02=1001|1001
    N02=Uppdatera Winning Trading 1
    N02en_US=Update Winning Trading 1
    P03=1002|1002
    N03=Uppdatera Winning Trading 2
    N03en_US=Update Winning Trading 2

Filen ligger i c:/programdata/nordnetautotrader

alt c:/programdata/autotraderbas

Comment

Hej,

de raderna ligger i ini filen, men det syns inte i menyn. kör version 2.0.0.2 på den datorn.

Jag har en installation på en annan dator (äldre katalogstrukturen) där syns menyvalen.

Comment

Kolla formatinställningen i Windows. Står det på nåt annat än svenska eller engelska kan det bli knas. Och står den redan på engelska skulle jag prova att byta till svenskt format.

Comment

Hej,

nu funkar det. Jag ändrade från engelsk till svenska i NAT.

Windows 8 som jag kör på är engelskt med svenskt tangentbord inställt, så kanske någon kombination där som inte går ihop.

Tack för hjälpen!

Comment

Jag har samma problem, info i ini filen är likt som du visar, men det saknas en del av det i menyn bl.a uppdatera standardmodeller, det saknas både i installationen som jag kör i VPS men även på den jag kör på min maskin lokalt.

På datorn lokalt är dessutom texten för indata script annorlunda än den jag kör i VPS, standardmodell insats heter t.e.x omx tracker insats.

Har laddat ned senaste ver på båda maskinerna, kan inte se några språkproblem, har dessutom testat att byta NAT till engelska och sedan tillbaks till sv igen, men det gör ingen skillnad.

Comment

Hej,

Kolla också vad du har för tangentbordsspråk i Windows. Om jag minns rätt så finns det både språk och tangemtbordsspråk i Windows. Jag har t.ex. engelskt windows med svenskt tangentbord. Tror det är kombinationen av det som kan styra och om du har svenskt eller engelskt språk i NAT. Kolla och prova om det verkar bli annorlunda vid ändrad kombination.

/jimmy

Comment

Vi har en bugg i senaste programversionen som släcker ett par menyalternativ under Hjälp. Det är fixat i nästa utgåva. Tillsvidare kan man uppdatera standardmodeller genom att välja Autostock Approved > Installera > Produktkod=1000 och lösen=1000

Comment

Working...
                X