Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gamla Omx terminer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Gamla Omx terminer

Går det att hitta kursdata för OMXS302G och H terminerna ?
    Håkan

Finns de inte på kundservice?

Annars har jag dem.

Comment

Tackar på förhand, undrar vad det är ni kallar kundservice.

Är det där man lägger upp instrument.
      Håkan

Comment

Man kan väl säga att kundservicen är tvådelad.

Dels "Starta>Underhåll kursdatabaser" där man kan ladda ned kursdata till de instrument man har upplagda men av någon anledning missat data till.

Dels "Inställningar>Egenskaper för Programmat>Handel>Sök och lägg upp nya instrument att handla". Om det är något/några instrument man inte har aktiverat.

Edit: Jag utgår ifrån att du har aktiverat "terminer" i "Inställningar>Egenskaper för Programmat>Kursinsamling" Annars måste du göra det också.

Last edited by LillWicke; 2013-07-13, 22:31.

Comment

Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg

Dels "Inställningar>Egenskaper för Programmat>Handel>Sök och lägg upp nya instrument att handla". Om det är något/några instrument man inte har aktiverat.

Tackar

Kan man aktivera gamla terminer här också ?
          Håkan

Comment

Ursprungligen postat av Håkan Visa inlägg
            Tackar

Kan man aktivera gamla terminer här också ?
            Det går bra.

Comment

Jag får bara fram aktuella terminer, hur gör jag för att hitta gamla terminer
              Håkan

Comment

Du har rätt.
                Jag gjorde en sökning jag också, alla gamla terminer innan 3G verkar vara borttagna.

Det här måste Rikard komma in och kommentera.

Comment

Det går inte att lägga upp dessa genom Nordnets API, man får istället skapa instrumentet manuellt i Grunddata:

1. Gå in på Inställningar > Grunddata för alla instrument
                  2. Skriv in kortnamnet på den termin du vill skapa, tex OMXS301A
                  3. Skriv in Grupp=72
                  4. Kryssa för Med i mastertabellen och får kurser.
                  5. Klicka Ny så frågar programmet efter ID, vilket är samma som kortnamnet för terminer
                  6. Klicka Spara och starta om NAT. Nu ska instrumentet finnas vid en kontroll i Grunddata igen. Det är viktigt att både ID och kortnamn finns, samt att det är förkryssat för mastertabell.
                  7. Nu ska det gå att ladda hem historiskt data som vanligt, vi har data på Kundservice för samtliga terminer sedan 2002. Problemet är att namnen krockar eftersom de heter likadant 2002 som 2012 osv.

Comment

Working...
                  X