Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kan endast ansluta 48 ordermodeller

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Kan endast ansluta 48 ordermodeller

Till OMXS303G hade jag anslutit 50 ordermodeller. När jag nu skall ansluta till H-terminen så kan jag ansluta max 48 ordermodeller. När jag försöker ansluta den 49:e så stänger NAT ner sig och startar om. Panik nu kan jag ju inte handla som jag vill.
    mvh
    Bertil

Är H-terminen helt nyupplagd för idag?

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
      Är H-terminen helt nyupplagd för idag?
      Ja, H är nyupplagd.

Comment

Kan vara att den behöver initieras imorgon när börsen öppnar. Prova igen någon minut efter öppning.

Comment

Problemet har inte med H-terminen att göra. Jag kan nu inte ansluta mer än 48 ordermodeller till G-terminen heller. Gick med 50 st igår! Det måste vara någon minnesarea som bottnar och som gör att NAT kraschar. Har även startat om datorn, hjälper inte.
          mvh
          Bertil

Comment

Jag får frågan Vill du skapa 50 st ansutningar på konto xxxx
            Jag svarar Ja. Då kraschar NAT och efter omstart är endast 48 anslutningar gjorda. Om det gäller G-terminen kan jag lägga till 1+1 anslutningar till och få sammanlagt 50 st. När det gäller H-terminen kraschar NAT då jag försöker lägga till den 49:e. Mycket mystiskt. Får handla med G-terminen imorgon.
            mvh
            Bertil

Comment

Gör en syntaxkontroll på de script som ingår i de båda modellerna som inte går att ansluta, hur mycket stackutrymme behöver de?

Det går att ställa upp stack i ini-filen:

[BörsGlobalt]
              scriptmaxstack=50000
              scriptmaxcalls=200

Comment

Inget av mina script behöver mer än 7900 i stackutrymme. Tillsammans behöver mina 50 script runt 75000 i stack.
                Begränsningen är att man bara kan ansluta 48 script samtidigt med "Anslut flera modeller i taget"
                Om man sedan togglar mellan flikarna Manuell orderläggning och Anpassa automatisk orderläggning så kan man ansluta enstaka script åt gången det var så jag måste ha gjort med G-terminen och det fungerar även med H-terminen. Ibland hittar man en workaround utan att veta det först.
                mvh
                Bertil

Comment

Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
                  Inget av mina script behöver mer än 7900 i stackutrymme. Tillsammans behöver mina 50 script runt 75000 i stack.
                  Begränsningen är att man bara kan ansluta 48 script samtidigt med "Anslut flera modeller i taget"
                  Om man sedan togglar mellan flikarna Manuell orderläggning och Anpassa automatisk orderläggning så kan man ansluta enstaka script åt gången det var så jag måste ha gjort med G-terminen och det fungerar även med H-terminen. Ibland hittar man en workaround utan att veta det först.
                  mvh
                  Bertil
                  Du menar väl ordermodeller. För det är väl inte anslutna script i diagram.
                  Jag har inte kollat stackutrymme. På en maskin har jag 92 ordermodeller ansluta och har aldrig haft problem.

Comment

Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                    Du menar väl ordermodeller. För det är väl inte anslutna script i diagram.
                    Jag har inte kollat stackutrymme. På en maskin har jag 92 ordermodeller ansluta och har aldrig haft problem.
                    Ja, jag menar ordermodeller. Har alltså 50 ordermodeller anslutna till ett instrument. Buggen (begränsningen) är alltså att man bara kan ansluta 48 ordermodeller med "Anslut flera ordermodeller i taget" till ett instrument. Önskas fler får man använda min workaround enligt ovan.
                    mvh
                    Bertil

Comment

Nej, jag ansluter 92 samtidigt med "Anslut flera ordermodeller i taget" till ett instrument. Senast idag. Om det inte är stacken så är det något annat.

Comment

Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                        Nej, jag ansluter 92 samtidigt med "Anslut flera ordermodeller i taget" till ett instrument. Senast idag. Om det inte är stacken så är det något annat.
                        92 ordermodeller mot ett instrument, det var värst. Har du något nytt roligt projekt på gång?
                        mvh
                        Bertil

Comment

Nej, det är bara en specialfunktion typ ryska dockor. Det gör egentligen samma sak.

Comment

Working...
                          X