Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pris för VPS?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Pris för VPS?

Jag tittar på priset för VPS hos gleesys. Det ser ut att vara billigare att köpa direkt från gleesys än att gå genom autostock trots att autostock ger rabatt... Momsen är inräknad men jag missar säkert något? Vad?

Vad får du för pris?

Comment

Enligt autostocks hemsida:

"Cloud VPS Light - 1 kärna - 1 GB minne - 20 GB hårddisk - 50 GB transfer per månad
      Det här alternativet räcker för de allra flesta som inte kör mycket tunga script i AutoTrader"

och

"Personlig virtuell server (Cloud VPS Light) 369 kr / mån inkl moms ( 1GB RAM)
      Personlig virtuell server (Cloud VPS Standard) 489 kr / mån inkl moms ( 2GB RAM)"

Enligt gleesys:

20 gb hårddisk
      1gb minne
      1 kärna
      50 gb transfer
      1 IP-adress v4
      windows 2008

pris 275 kr/mån => 344 kr/mån inkl. moms (på autostocks hemsida 369 kr/mån)

Tittar man på det större alternativet så blir priset 389 kr/mån => 486 kr/mån (på autostocks hemsida 489 kr/mån)

...Jag kanske väljer något fel på gleesys hemsida?

Comment

Hm, märkligt. Men det är ju bara att prova att beställa tex den lilla och se om det verkligen blir 344 kr inkl moms. Om inte är det bara att kontakta GleSys och häva köpet. Något borde vara fel, så vi får ändå kontakta GleSys i veckan.

Comment

Bra att ni kollar upp det! Jag får återkomma till er med min beställning så snart ni rett ut det hela med gleesys! :-)

Comment

Då har vi haft lite dialog med GleSys och det är helt korrekt att priserna sänkts alldeles nyligen, det är främst Windows-licenserna och minne som blivit billigare. Det betyder att vi sänker priserna på VPSer under morgondagen.

Comment

Lysande!

Då kommer en beställning från mig!

Comment

Gäller sänkningen även för oss som hade VPS konto sen tidigare? Behöver man ändra det manuellt på PayPal eller sköts det automatiskt?

Comment

Naturligtvis får alla det nya priset. Vi går igenom alla PayPal-profiler just nu och sänker priserna. Du behöver inte göra något. Det ska komma en emailbekräftelse från PayPal när det är genomfört.

Comment

Tack för snabb respons! Högsta betyg!

Vad kul att surfa in på hemsidan och se att det nya priset på VPS redan placerats i skyltfönstret! Kan ju inte låta bli att tänka "I did that!" (det gjorde jag ju inte, men jag påtalade det iaf så lite stolt får man väl ändå
                    bli !?) Mycket snabb respons ger givetvis högsta betyg!! Nu återstår bara min beställning.

Comment

Jo men du uppmärksammade oss ju lite fortare än vad vi själva hade gjort, så visst har du anledning att vara lite extra stolt!

Comment

Ny prissänkning igen, VPS Light kostar nu 299 kr inkl moms/mån

I princip alla PayPal-profiler är ändrade i eftermiddags, några återstår som inte går att ändra förrän nästa transaktion och då krediteras mellanskillnaden.

http://www.autostock.se/nyheter/prissankning-vpser

Comment

Working...
                        X