Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

DAX-index

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• DAX-index

Hej,

Om realtidskurser finnes för både rullande termin (FDAXU3) och DAX-index går det då inte att lägga in detta i NAT? Har inte lyckats få det fungera.

Hittar massa Fdax-instrument (termin) men kopplingarna fungerar inte. Det index-instrument som är upplagt i NAT,B-IDX-DAXI (Upplagt under index övriga i NAT), är fördröjd 15 min. Jag vill instället ha realtidsfeeden Frankfurt DAX-index ISIN DE0008469008, dvs det som finns i alla handelsapplikationer (Onlinetrader, Reuters, Bloomberg etc).

Det bästa? (om man tänker handla certifikat minis m,m)

Skulle vara om man kan välja att bygga staplarna på köp, säljkurs eller mitten då skulle man kunna få till bra grafer i alla certifikat, minis även där inga avslut sker

men det är troligen lättare sagt än gjort?

Comment

Absolut hade det varit bra om man nu inte har realtidskurser.

Nu råkar jag ha realtidskurser för DAX-index och vill bara att det ska fungera som för övriga index; SP500, Dow Jones, Nasdaq etc. Här fungerar det ju utmärkt med live-feed i NAT (precis som med OMXS30).

Så frågan är gör jag något fel som inte får det att funka?

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
        Index går vi ännu så länge bara med 15 min fördröjning, men det ligger några minis i realtid på kundservice i alla fall. Bla Minilong DAX R3.

Hittade detta i en annan tråd. Besvarar tyvärr min fråga. Mycket trist måste jag säga.

Comment

Vi har en dialog med Nordnet och trycker på för att få realtid även för DAX. Det är någon formalitet som hindrar det tydligen, men de jobbar på att komma runt den biten.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
            Vi har en dialog med Nordnet och trycker på för att få realtid även för DAX. Det är någon formalitet som hindrar det tydligen, men de jobbar på att komma runt den biten.
            Låter bra. Med tanke på att realtidskurserna för DAX i det här fallet redan betalas av slutkunderna så tycker man ju att det inte borde vara något problem.

Comment

Working...
            X