Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kursinsamling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Kursinsamling

    Varför kommer inte alla aktier med till exempel FirstNorth har 130 aktier men den tar bara med 93. Där är jag intresserad av en som heter Kopy Goldfields AB men den kan jag inte få in till NAT. Hur göra, jag har följt manualen men det kommer inget.
    Berra

  • #2
    Jag får fram den när jag söker.

    När du söker skriv bara Kopy så får du upp fler varianter av aktien. Välj den som har "plats 11+A"

    Comment


    • #3
      Starta om programmet, kör en listsökning och välj Stockholm OMX som marknadsplats. Du får upp alla aktier som tillhör First North nu. Klicka Bocka för alla och lägg upp. Starta om igen, vips så är listan komplett.

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
        Starta om programmet, kör en listsökning och välj Stockholm OMX som marknadsplats. Du får upp alla aktier som tillhör First North nu. Klicka Bocka för alla och lägg upp. Starta om igen, vips så är listan komplett.

        NEJ det händer inget när jag söker instrment:Inställningar > Egenskaper för hela programmet > Handel: Sök nya instrument:
        Är det någon annan stans jag ska gå för att söka startat om har jag gjort flera ggr.
        Berra

        Comment


        • #5
          Har du valt listan First North, och marknadsplats OMX Stockholm?

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
            Har du valt listan First North, och marknadsplats OMX Stockholm?
            Jepp det kommer ett meddelande att "Inga träffar hittades"
            Berra

            Comment


            • #7
              Jag gjorde just nu en sökning på marknadsplats enligt ovan.

              Upptäckte att det finns två stycken val av "OMX Stockholm"
              Den ena ger "Inga träffar hittades" som Berra skriver, medan den andra ger träff på alla aktier.

              Lite frusterande för användaren kan man tycka eftersom båda valen ser likadana ut.
              Varför skall det finnas 2st "OMX Stockholm" ?? Verkar vara något som måste fixas.

              Så till Berra, välj den andra "OMX Stockholm" så hittar du dina aktier.

              Comment


              • #8
                Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
                Jag gjorde just nu en sökning på marknadsplats enligt ovan.

                Upptäckte att det finns två stycken val av "OMX Stockholm"
                Den ena ger "Inga träffar hittades" som Berra skriver, medan den andra ger träff på alla aktier.

                Lite frusterande för användaren kan man tycka eftersom båda valen ser likadana ut.
                Varför skall det finnas 2st "OMX Stockholm" ?? Verkar vara något som måste fixas.

                Så till Berra, välj den andra "OMX Stockholm" så hittar du dina aktier.

                tack Wicke nu kom dom, en del saker är svåra att förstå...
                Berra

                Comment


                • #9
                  Så långt var det rätt men varför hittar jag dem inte under starta/listfönster/aktier övriga firsthNorth har startat om två ggr
                  Berra

                  Comment


                  • #10
                    Är listan vald för insamling i Inställningar > Anpassa kursinsamling?

                    Comment


                    • #11
                      Jag tror inte att Autostock har hunnit att uppdatera alla sina fasta listor. Du får nog uppdatera listan manuellt så länge.

                      Edit: Jag har den listan förvald i insamlingen och den är inte komplett.

                      Last edited by LillWicke; 2013-09-02, 13:25.

                      Comment


                      • #12
                        Jag har också ett problem med att ladda ner historiska kurser. Jag lyckas bara ladda ner kurser från den 20 aug 2012. Har försökt ladda ner historik för de senaste 3 åren men inte lyckats.

                        Comment


                        • #13
                          Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                          Är listan vald för insamling i Inställningar > Anpassa kursinsamling?

                          Ja den är aktiverad där, men jag kan inte få fram graf för den finns inte med i listan. Men däemot har den kommit med blad aktier i orderläggningsdelen och bland handlade aktier. Men det vore ju bra om det fina programmet kunde visa grafen också inte bara blindo.
                          Berra

                          Comment

                          Working...
                          X