Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kurser från förvald depå?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Kurser från förvald depå?

Jag har flera Nordnetdepåer men bara realtidskurser USA på en depå. Tar NAT realtidskurserna från förvald depå eller från den depå som man handlar med eller från den depå som råkade vara aktiv då man skapade och la upp grupperna och diagrammen i NAT? Eller kommer realtidskurserna via kundservice så man får realtid USA även om man inte valt det hos Nordnet? Om det är det sistnämnda gäller det då bara instrument som loggas och sparas på kundservice?
    undrar
    Bertil
    Last edited by Bertil; 2013-09-07, 11:05.

Realtidskurser kommer direkt från Nordnet, och jag har för mig att det ska ställas in på förvalt konto för att fungera. När väl kursdatafeeden är igång spelar det ingen roll vilket konto du väljer i NAT, dvs alla konton under de loginuppgifterna du använder får kurser.

Comment

Just nu har jag 15 min fördröjning på förvald depå för USA, men kurserna borde ju komma in fördröjt. La upp ProShares Ultra Dow30 (DDM) i NAT redan i fredags, men får inga kurser.
      Min tanke är att få input till mina terminsaffärer från DOW prescis som jag får från DAX, men får det alltså inte att fungera.
      mvh
      Bertil

Comment

Man skall väl kunna blanda instrument från olika marknader i samma grupp och även kunna blanda in instrument som har fördröjning?
        Om svar:ja, varför får jag då inga kurser från mitt amerikanska instrument?
        mvh
        Bertil

Comment

Ja, absolut. Grupptillhörigheten spelar ingen roll för kursfeeden. Ska kolla på DDM när USA öppnar, alla aktier och index kommer i realtid här så det borde även ETFerna göra. Hur ser inställningen ut om du loggar in hos Nordnet och tittar inder Depå > Mina avtal och abonnemang > kursfeeds?

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
            Ja, absolut. Grupptillhörigheten spelar ingen roll för kursfeeden. Ska kolla på DDM när USA öppnar, alla aktier och index kommer i realtid här så det borde även ETFerna göra. Hur ser inställningen ut om du loggar in hos Nordnet och tittar inder Depå > Mina avtal och abonnemang > kursfeeds?
            Nu har jag bockat för realtidskurser utan orderdjup. Tidigare var det 15 minuters fördröjning.
            mvh
            Bertil

Comment

Ah, startat om programmet också? Det behövs för att ny subscription ska göras.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                Ah, startat om programmet också? Det behövs för att ny subscription ska göras.

Ja, nu fungerar det!
                mvh
                Bertil

Comment

Jag får alltså kursen i realtid. Nu till nästa problem. Jag vill ta in DOW ETF:en från USA som cmpref till OMX terminen som jag skall handla. Jag gör på samma sätt som för DAX ETF:en men det vill sig inte. Skall man inte kunna ta in instrument från andra marknader som cmpref?
                  Med vänlig hälsning
                  Bertil

Comment

Då jag väljer in DDM till scriptet så hamnar det korrekt nederst {@A(1,DDM(18) )} men då jag sedan klickar på extra object igen så har instrumentet försvunnit från plats a.
                    Med vänlig hälsning
                    Bertil

Comment

Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
                      Då jag väljer in DDM till scriptet så hamnar det korrekt nederst {@A(1,DDM(18) )} men då jag sedan klickar på extra object igen så har instrumentet försvunnit från plats a.
                      Med vänlig hälsning
                      Bertil
                      Kämpar fortfarande med denna fråga. Finns det någon som lyckats att välja till cmpref instrument från annan marknad?
                      undrar
                      Bertil

Edit: Som sagt, då man väljer Extra Objekt läggs instrumentet in i scriptet, men då man går ur och in i scriptet igen så kan inte funktionen extra objekt läsa tillbaka från scriptet. Vissa instrument identifieras ju av något ID-nummer, t.ex heter Bull DAX X3 (C35) BU3483E80B medan andra instrument bara heter sitt kortnamn t.ex ABB. Antagligen borde DDM identifieras med sitt id-nummer men det saknas i någon tabell gissar jag. Nu då cmpref fungerar så bra (tog ju lite tid innan det kom igång i Pro) så är det synd att man inte kan välja vissa instrument.
                      Last edited by Bertil; 2013-09-11, 19:04.

Comment

Jag provade Nasdaq och Apple som extraobjekt. Fick samma problem. Antingen är något med id som du beskriver. Eller så kanske flera tal alternativt flera parenteser strular till det. Något för Rikard.

Comment

Ser ut som en bugg. Rapporterat till Lasse.

Comment

Working...
                          X