Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hittar ej nya instrument?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hittar ej nya instrument?

Hej, jag söker efter samtliga OMXS303-terminer men hittar bara ett fåtal, se screenshot. Vad gör jag för fel?
    Attached Files

Du gör inget fel. Det finns inte fler terminer än så kvar under 2013.
    j okt, k nov, l dec.

Sök på OMXS30 istället så får du för nästa år också.

EDIT: kom att tänka på att du kanske menade tidigare terminer?
    Dessa hittar du under START>Listfönster>Terminer stockholm.

Last edited by LillWicke; 2013-10-03, 23:23.

Comment

Ja, av allt att döma så lider året mot sitt slut. Innebär detta att det inte går att fylla på terminsdata för hela 2013 (bakåt) för simuleringar i bänken?

Comment

Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
        Ja, av allt att döma så lider året mot sitt slut. Innebär detta att det inte går att fylla på terminsdata för hela 2013 (bakåt) för simuleringar i bänken?
        Läs min edit av mitt tidigare inlägg vi postade nästan samtidigt.

Comment

OK, jag verkar sakna t.ex. 301A, 301B, 301C, 301I, 302J, 302K, 303B, 303G, 303H.

Comment

Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
            OK, jag verkar sakna t.ex. 301A, 301B, 301C, 301I, 302J, 302K, 303B, 303G, 303H.
            Om du inte har dessa borde du kunna ladda ner dem under Starta>underhåll kursdatabaser. Där kan du hämta terminskurser från omxs301D
            Vet inte hur det blir om de inte är upplada i din dator först , men du kan alltid prova.

Comment

De ligger nog med all säkerhet i databasen om du går in på Inställningar > Egna grupper med instrument. Välj listan Terminer Sthlm till vänster, klicka Modifiera enskild grupp och kryssa för alla terminer du vill ska finnas med. Borde finnas.

Comment

Gjorde som du sade Rikard och såg inte fler terminer än de som jag redan har inlagda och synliga, se screenshot.
                Attached Files

Comment

Tror det ska gå bra att skapa dem i Inställningar > Grunduppgifter för alla instrument.

Fyll i samma uppgifter för Grupp som övriga terminer. Eventuellt behövs lite hacking i inifilen som lagrar grunduppgifterna.

Någon speciell termin du är ute efter?

Comment

Ska prova.

Jag saknar primärt 303-terminerna 303B, 303G och 303H. Vore även bra att fyll på med hela 2012 och då saknar jag 302J och 302K

Comment

Det senaste tipset du fått om att gå in i grunduppgifter hade jag glömt bort. Jag gjorde så själv några gånger under At8:ans tid och det fungerade bra.

Leta upp terminen innan, exempelvis 303A, och ändra bara till 303B på id och företagsnamn samt tryck på spara. Därefter kan du tanka kurser från kundservice.

Comment

Inte helt säkert det går, eventuellt måste lite info läggas till i inifilen AutostockTraderO.ini där uppgifter om alla instrument som börjar på O ligger.

Comment

Jag har samma problem med en nyinstallation. Går det på något sätt att hämta från en annan installation?

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                            Inte helt säkert det går, eventuellt måste lite info läggas till i inifilen AutostockTraderO.ini där uppgifter om alla instrument som börjar på O ligger.

Stämmer, jag gjorde just ett litet test med 304B viken jag saknar. Det räcker inte med att ändra i grunddata man måste också hacka ini-filen.

Comment

Så här ska det se ut för tex OMXS303B i AutostockTraderO.ini:

[OMXS303B]
                              Market12=OMXS303B,12,SEK
                              ID=OMXS303B,12,SEK
                              Name=OMXS303B
                              Country=SE
                              Type=FUT
                              TicksizeID=204

Det är samma upplägg för alla terminer så i princip bara att kopiera och klistra in för resp termin, samt lägga upp ID och namn samt Grupp=72 i Grunduppgifter. Därefter ska det gå bra att tanka ner data.

Comment

Working...
                              X