Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Heikin Ashi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Heikin Ashi

    Äntligen! Men det verkar som att omritningen av staplarna inte riktigt hänger med när man egen vald upplösning i diagram. Jag kör med 2 min på terminen och för att få omritat så måste jag "göra något" med diagrammet, t ex dra lite i det.
    Standardupplösningarna verkar funka (fast i skrivande stund verkar det som om även 1 min behöver lite handpålägg för att ritas om)
    /Gustaf

  • #2
    Hm, jag får uppdaterade staplar så fort jag byter upplösning. Någon annan som får problem?

    Comment


    • #3
      Jag kanske var otydlig, det är när jag ligger kvar i en o samma upplösning, t ex 2 min som det verkar konstigt. Diagrammet ser likadant ut om jag väntar 2,4,6 min etc. Men om jag sen "drar" lite i diagrammet så poppar de nytillkomna staplarna upp

      Comment


      • #4
        Ingen annan som upplever detta? Har 3 diagram, 30, 5 och 2 min öppna med HA-staplar o inget ritas om automatiskt när ny data kommer. Måste markera resp. diagram o scrolla eller något. Ställer jag om till vanliga candles så funkar det perfekt som vanligt.

        Comment


        • #5
          Jag såg att det blir lite knas med väldigt hög upplösning, men kan inte se några problem ännu i 5-minutersupplösning eller sämre.

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av Gustaf Visa inlägg
            Ingen annan som upplever detta? Har 3 diagram, 30, 5 och 2 min öppna med HA-staplar o inget ritas om automatiskt när ny data kommer. Måste markera resp. diagram o scrolla eller något. Ställer jag om till vanliga candles så funkar det perfekt som vanligt.
            Jag har inga problem graferna. Uppdateras som de ska ner till minutgrafen.

            Comment


            • #7
              Det verkar som om det räcker med att ha diagrammet markerat för att uppdatering skall ske ned till minutnivå. Är diagrammet inte aktiverat uppdateras inte minutstaplarna.

              Comment


              • #8
                Jag kan tänka mig att beräkningarna enligt Heikin blir halvknasiga när det är väldigt liten skillnad mellan staplarnas O,C, H,L

                Comment


                • #9
                  Just nu i skrivand stund är minutstaplarna extremt små, men de uppdateras i alla fall, förutsatt att diagrammet är markerat.

                  Comment


                  • #10
                    Samma idag. Lämnade datorn ensam på e.m. sista timmen och då hade alla staplar uppdaterat sig t.o.m. stängning.

                    Kan det vara så att jag har för klen dator (grafikkort) kanske? Tar in 122 instrument men har snabbt bredband å det ska väl inte i sig påverka grafiken...

                    Comment


                    • #11
                      Det kan skilja mellan olika grafikkort hur ritning hanteras, men bredbandsanslutningen har ingen betydelse i det här läget. Skulle uppkopplingen vara för dålig får man problem med omstarter och annat. Det går att se direkt i Deblog.txt.

                      Vi avvaktar lite mer feedback på staplarna, och passar på att prova själva.

                      Comment


                      • #12
                        Ursprungligen postat av Gustaf Visa inlägg
                        Ingen annan som upplever detta? Har 3 diagram, 30, 5 och 2 min öppna med HA-staplar o inget ritas om automatiskt när ny data kommer. Måste markera resp. diagram o scrolla eller något. Ställer jag om till vanliga candles så funkar det perfekt som vanligt.
                        Har samma fel, det uppdateras inte om man inte t.ex. scrollar, att klicka på "instrument-namn-fältet" högst upp hjälper inte.

                        Edit: Felet åtgärdades med den nya programversionen.
                        Last edited by mikola; 2013-10-25, 22:47.

                        Comment


                        • #13
                          Verkar som att det fungerar om man dubbelklickar på diagrammet och låter det vara. Har man däremot zoomat etc kan det bli problem, vi undersöker.

                          Comment


                          • #14
                            Heikin-Ashi er helt genialt. Takk!

                            Comment


                            • #15
                              Eftersom staplarna är lite komplexa att beräkna i NAT-språket (det måste programmeras startvärden som ligger relativt lång bort), så vore det fint om vi kunde ha speciella NATspråks-funktioner som kan läsa in HA-värden direkt i scripten.

                              Exempelvis skulle NAT-språket kunna kompletteras med:

                              HAH(p) Heikin-Ashi högstavärde för angiven period p
                              HAL(p) Heikin-Ashi lägstavärde för angiven period p
                              HAO(p) Heikin-Ashi öppningskurs för angiven period p
                              HAC(p) Heikin-Ashi closekurs för angiven period p

                              Comment

                              Working...
                              X