Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Diagramfönster

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Diagramfönster

    Hej,
    Jag har ett problem som jag inte lyckas lösa på egen hand, kursen för flera råvaror är inte riktigt korrekt, för guldet som ni ser i bilden nedanför så blir det bara prickar i Candelstick-formationerna, slutkurs utan djup för dagen, men när jag slår på HA-Candelstick så blir det korrekt, vad är felet som gör att jag inte kan se vanliga Candelsticks, alla andra instrument fungerar fint med Candelsticks formationer.
    Jag undrar även vad det är för fel som göra att jag inte kan se kurserna för Nickel och Koppar som ni ser i bilden nedanför, det gäller även för andra råvaror, instrumentet är upplagt och kurs insamlingen finns för instrumentet, är det något med att jag inte har aktiverat det hos Nordnet?

    Tredje fråga, vad är det som gör att jag inte kan se mina konton? Som även syns på bilderna nedanför, i synnerlighet sker det oftast på helgerna.
    Tack på förhand!
    Attached Files

  • #2
    Den guldfeed vi använt får bara priser två gånger per dag och då blir det sällan några fullständiga Candles. Vi lade i förra veckan upp en ny guldfeed, SIX-GOLD, som vi börjat samla in data på i Kundservice. Den nya feeden får vi i realtid och nu blir det riktiga Candles även för guld (from nu).

    Du kan lägga upp den nya feeden så här:

    1. Inställningar > Egenskaper för hela programmet > Handel > Sök nya instrument att handla
    2. Välj Index
    3. Bocka för SIX-GOLD och lägg upp.
    4. Starta om AT
    5. Gå till Inställningar > Egna grupper med instrument
    6. Välj listan Commodities till vänster, och därefter fliken Modifiera enskild grupp
    7. Leta och och bocka för SIX-GOLD och spara listan
    8. Nu ska den nya feeden ligga i Starta > Öppna listfönster > Commodities


    Vi har bara ett par dagars data ännu på den feeden.


    Comment


    • #3
      okey, men vad är det för fel på de andra råvarorna som man inte kan se kursen för? Är det mina egna inställningar eller något problem hos er?

      Comment


      • #4
        Andra råvaror? Vissa feeds är säkert inaktuella, och vi kan prova att lägga upp nya efter önskemål. Historiskt så har inte våra kunder efterfrågat råvaror i så stor utsträckning och vi har helt enkelt inte varit så duktiga på att samla in dessa och hitta bra feeds. Nu ökar intresset och vi gör självklart vad vi kan för att tillgodose efterfrågan. Fler får gärna tipsa om vilka råvaror vi ska lägga upp och samla data på. Vi kan troligen få tag på historiskt data i dagsupplösning och lägga upp.

        Comment


        • #5
          okey, jag tog det för att vara självklart att det var feeds för de råvaror som har lagts upp av er i listan, tror det finns ett intresse för de råvaror som omsätts en del och där man även kan finna minifutures till
          Vilka råvaror har ni möjlighet att ge feeds till?

          Comment


          • #6
            Tror vi kan få tag på det mesta, men några konkreta exempel vore bra så ska vi leta upp bästa feeden.

            Comment

            Working...
            X