Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

VPS fråga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• VPS fråga

Hej,

Jag har en VPS via er på Autotrader.

Har en fråga angående Windows update som är avstängd hos mig. Är det någon man borde sätta på? Och rekommenderar ni att man uppdaterar VPS:en regelbudet med Windows update?

Hur gör ni andra på forumet när det gäller Windows update, inställningar i brandväggen etc. Är det något man ska bry sig eller kan något bli förstört med Autotrader om man uppdaterar?

Mvh

Det har inte varit några problem i princip alls med Windows Update på VPSerna, varken XEN eller WMware-versionerna. Vi ska ha lagt genvägen till AT i den automatiska uppstartkatalogen, så programmet går igång när VPSen bootar om efter en uppdatering. Det lokala lösenordet behövs endast för att visa programfönstret, AT loggar ändå in mot Nordnet så att handeln fungerar.

Comment

Hej,

Allt fungerar normalt. Bara det att Windows update aldrig har blivit körd på min VPS sen jag fick den för 2 år sedan. Kontrollerade nu och den vill uppdatera 130 olika grejer på ungefär 1 GB.

Är det något jag bör göra eller låta det va? Kör light VPS så antar att jag inte får ladda ner hur mycket data som helst?

Vad menar du med det lokala lösenordet? Det lösenordet jag använder för att nå fjärrstyrningen eller behöver jag ett annat lösenord när VPS:en startat om?

Mvh

Comment

Oj, 1 GB? Det låter mycket, visserligen har man 100 GB transfer varje månad och det går säkert snabbt att ladda ner det med den 100 Mbit-anslutning som VPSerna har, men jag tror ändå det allra bästa är att vi skapar en ny VPS i WMware-plattformen istället. Den du har nu är XEN och open source, och vi har gått över till WM helt för alla nya VPSer.

Lokalt lösen är det som AutoTrader frågar efter uppstart (om det är aktiverat).

Comment

Working...
        X