Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kurser på GDX & GDXJ

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Kurser på GDX & GDXJ

Jag har lagt upp GDX och GDXJ från listgrupp 63. De kommer upp på min egen lista men jag får inga uppdaterade kurser. Måste jag ha något tillägg hos Nordnet för att se kurserna på de som sorterar in som Aktier USA?

Är aktierna med i mastertabellen? Inställningar->Grunduppgifter för alla instrument

Comment

Ja båda två är med i listan.

Comment

Har du feed på USA_index? I så fall borde även aktierna funka. Men kolla så att prisfeeden för USA är aktiverad hos Nordnet. Depå > Mina avtal och abonnemang >

Comment

Tack, det var prisfeeden som inte var aktiverad hos Nordnet. Nu fungerar det. Tack för hjälpen.

Comment

Det verkar inte finnas någon historisk data på GDXJ. Jag frågade Nordnet och de har ingen historik så det är väl förklaringen. Men hur gör jag för att få tag i historiska data så det går att göra simuleringar? Gärna minst fem år.

Comment

Hm, det kan nog bli svårt. Möjligen kan det gå att få tag på EOD-data och importera i AT men intradaydata har inte vi heller tyvärr. Vi kan alltid lägga upp den och börja samla in from nu men det hjälper ju inte om du vill simulera bakåt.

Kollade lite snabbt och hittade den här: http://www.eoddata.com/stockquote/AMEX/GDXJ.htm

Comment

Vilket format ska jag använda för att importera data till NAT? Sen vore det bra om ni kan lägga upp data så att det går att fylla på dagligen.

Comment

Vi kan importera EOD-data endast i nuläget, och det fungerar med txt-filer eller liknande. Vi lägger upp GCXJ from imorgon på Kundservice.

Andra amerikanska ETFer som vi samlat in sedan en tid på Kundservice är:

APA
                  CLY
                  EMR
                  OEF
                  QID
                  QLD
                  UNP
                  SQQQ
                  TQQQ

Comment

Working...
                  X