Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Strul med Nordnet eller NAT?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Strul med Nordnet eller NAT?

    Verkade ha stora problem på min Glesys-VPS idag som helt missade alla former av signaler idag. (kl 17.15-17.30 ) Blev sittande med några affärer som skulle stängas pga av detta.

    lite titt i deblogen ger följande mönster.

    Nån fler som haft detta fel?



    2014-01-30 17:23:30.217 GetData - possible stop Surveillance - Now=2673993640 S=2673902781(90859)- LastRec=459 Flags=0x000001a1
    2014-01-30 17:23:30.217 GetData - abnormal surveillance thread hung - Terminating and doing cleanup
    2014-01-30 17:23:30.217 undo_bors - instance 0x04e2b9b3 - active 2
    2014-01-30 17:23:30.217 CleanUpInternet - handle 0x00cc0008
    2014-01-30 17:23:30.217 Attempting restart of surveillance after cleanup
    2014-01-30 17:23:30.217 init_bors - instance 0x04e2b9b3 - active 2
    2014-01-30 17:23:30.233 HtmlFileFromUrlToMem - clearing and closing handle 0x00cc0010 slot=2 Host=www.nordnet.se

    2014-01-30 17:23:30.233 InitInternet Agent "NAT-Surveillance" - handle 0x00cc0008
    2014-01-30 17:23:30.233 WhileJobTodo - Starting surveillance thread

  • #2
    Hm, lite för lite info för att kunna dra några exaktare slutsatser. Men det ser ut som att det är en av programtrådarna som haft problem. Det i sin tur kan bero på olika saker, men kör en integritetskontroll via Inställningar > Egenskaper för hela programmet och kolla i Deblog om några fel dyker upp.

    Comment


    • #3
      Har mejlat över Deblog efter integritetskollen nu

      Comment


      • #4
        Ah, hittade faktiskt ett problem:

        2014-01-30 18:57:57.297 MaxSize Day Error XX9FB0D430 20130606 Offset=65222640 Längd=1243246 Slutoffset=66465886 C:\ProgramData\NordnetAutoTrader\Data\SUB025\F01299.FI


        Kolla hur stor den filen är, och kolla också hur mycket diskutrymme VPSen har kvar.
        Enklast att fixa det är nog Starta > Underhåll kursdatabaser

        Välj alla listor du använder, kryssa för Komprimera databas på disk och Verktställ.

        Nu tas onödigt reserverat utrymme bort, och ev filer med offset-fel eller överskriden max storlek tas bort.


        Comment


        • #5
          - Filen har sizen 145 390 714kb (ca 138mb)
          - HD har kvar 2,2 gig i free disk space.
          - Komprimering av databas nu körd
          - Omstart av vps gjord


          Nya uppgifter i deblog
          2014-01-30 22:06:01.534 Market closed - datafeed stops - returncode 0
          2014-01-30 22:06:01.534 init_bors - instance 0x04e2daff - active 1
          2014-01-30 22:06:01.565 undo_bors - instance 0x04e2daff - active 1
          2014-01-30 23:37:38.937 init_bors - instance 0x04e2e352 - active 1
          2014-01-30 23:38:41.412 Missing SX-OL file C:\ProgramData\NordnetAutoTrader\Data\SUB025\F01289.FI
          2014-01-30 23:38:43.146 Missing MI32007DB4 file C:\ProgramData\NordnetAutoTrader\Data\SUB049\F02483.FI
          2014-01-30 23:38:51.709 undo_bors - instance 0x04e2e352 - active 1

          Comment


          • #6
            Ok, då är två skadade kursdatafiler bortplockade. Bör rulla ledigt nu.

            Comment


            • #7
              Har problem att kursstaplar inte syns på omxs30 index. Datan uppdateras men inga staplar dyker upp, har provat att ladda ner data men utan resultat. Har även i kryssat att den ska ta emot data. Vad kan problemet vara?

              Comment


              • #8
                Hm, är diagrammet helt blankt? Prova i så fall samma sak som ovan, Starta > Underhåll kursdatabaser och kryssa för listan Index Sthlm, komprimering > Verkställ.

                Comment


                • #9
                  Tackar, fungerade!

                  Comment


                  • #10
                    Hur var det nu man gjorde om analysbänken försvann från fliken?

                    Comment


                    • #11
                      Tja, omstart brukar hjälpa.

                      Comment


                      • #12
                        Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                        Tja, omstart brukar hjälpa.
                        Har startat om ett antal gånger men fungerar fortfarande inte

                        Comment


                        • #13
                          Hm, har du någon arbetsyta sparad där Analysern ligger? I så fall går det att ladda tillbaka den bara. Prova också att öppna och stänga Orderdialogen.

                          Vi har noterat en glitch med Pro-flaggan så det kommer en fix.

                          Comment

                          Working...
                          X