När jag startar upp NAT (ver (2.2.0.2) så väljer den en av standardytorna. Om jag sedan växlar över till en av mina egna arbetsytor så fungerar det snabbt och ok. Om jag sedan via menyn vill växla tillbaks till den tidigare standardytan så "flashar det till på skärmen", men NAT har sedan kvar exakt samma arbetsyta som tidigare, tycks inte spela någon roll hur länge jag väntar heller. Om jag däremot stänger av NAT och startar upp igen, då laddar den standardytan utan problem. Kan knappast vara problem med min dator, då inget annat ligger i bakgrunden och drar, och att inget händer oavsett hur länge jag väntar.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Problem att byta arbetsytor
Collapse
X
-
re
När jag startar upp fungerar det, i menyn finns det en yta som heter "Standard 1024*728" (antar att det är denna som är standard vid uppstart) och det är när jag försöker byta tillbaks till denna (från mina egna) som det inte fungerar. Det fungerar alltså vid uppstart, det fungerar att byta till mina egna ytor, men det fungerar inte om jag sedan vill byta tillbaks till standardyta.
Comment
-
Hej,
Jag får också problem med arbetsytorna.
Problemet dyker upp när jag har en arbetsyta som gör en kalkylering på en listgrupp
och en annan arbetsyta som gör samma kalkylering fast på en annan listgrupp.
Byter jag mellan dem dyker ett fel med arbetsminne upp (se bifogad bild).
Har provat att ta bort hela arbetsytan och byggt upp den igen, men det hjälper inte.
Behöver dessa arbetsytor för mina analyser. Vad kan vara fel tror ni ?Attached FilesHandelsstrategi
Typ: Swing trading
Marknad: Trendföljande
Tidshorisont: 2 dagar och uppåt
Entry: Baserad på candlestickformationer och bekräftad rörelse i ”min” riktning hos OMXSPI + instrumentet
Indikatorer: Stochastics
Profit targets: MA20/50/200, konsolideringsområden, trendlinjer, gap och Fibonaccinivåer
Monitorering: Automatisk med larm när köp, profit target och sälj skett
Exit: Baserat på candlestickformationer, initial stop, tidsstopp eller trailing stop baserat på 2*ATR(21)
Comment
-
Det beror på att urvalet sparas med kalkylen, det blir fel när man laddar en arbetsyta som öppnar helt andra listor. Tricket att lösa det är att ta en kopia på kalkylen och sätta ett annat namn på den, och använda kopian i nästa arbetsyta.
Fast jag håller med om att det ser ju inte snyggt ut med en felkod.
Comment
-
Ok, då är jag med på hur jag kan göra.
Ja, kanske bra att lägga in en "snällare" felbeskrivning.
Tack så mycket Rikard.Handelsstrategi
Typ: Swing trading
Marknad: Trendföljande
Tidshorisont: 2 dagar och uppåt
Entry: Baserad på candlestickformationer och bekräftad rörelse i ”min” riktning hos OMXSPI + instrumentet
Indikatorer: Stochastics
Profit targets: MA20/50/200, konsolideringsområden, trendlinjer, gap och Fibonaccinivåer
Monitorering: Automatisk med larm när köp, profit target och sälj skett
Exit: Baserat på candlestickformationer, initial stop, tidsstopp eller trailing stop baserat på 2*ATR(21)
Comment
Comment