Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

VPS tappade kontakten 09:17

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • VPS tappade kontakten 09:17

    Kör NAT på Glesys VPS. Idag klagar programmet på:

    08:57 Marknad öppen - kurser startas upp
    09:17 Marknad öppen - kurser startas upp
    09:18 Marknad öppen - kurser startas upp
    .
    .
    .
    osv.

    Fram tills 09:17 idag kom det alltså in kurser, men nu får den av någon anledning inte kontakt längre. Jag har inte ändrat någonting sedan igår eftermiddag då allt funkade. Nu startar programmet om sig en gång i minuten och visar ingen kontoinformation i NAT. Jag kan logga in på Nordnet som vanligt. Jag har startat om VPSen, men felet kvarstår...

    Vad är det som har hänt och hur kan jag lösa detta?!?

  • #2
    Vi loggar gärna in på VPSen och undersöker om du skickar oss lösen via mail. Glöm inte ändra lösen efteråt.

    Comment


    • #3
      Jag tror det är bättre att jag ringer under eftermiddagen istället...

      Comment


      • #4
        Kolla systemtiden om du kör en XEN-server.

        Comment


        • #5
          Min VPS har ingen kontakt med banken...

          Hej, har råkat ut för samma problem... lyckades uppdatera kursdata, men jag får ingen kontakt med kontona, samt att VPS kopplar ner sig själv efter 1 minut och startar om...
          Vet inte hur jag skall lösa detta?

          Comment


          • #6
            Vi misstänker att någon uppgradering i XEN-klustret orsakat problem, och håller på att starta om samtliga VPSer av XEN-typ. Vi lägger ut meddelande här när det är gjort, så kan alla prova igen att logga in.

            Comment


            • #7
              Nu är alla XEN-servers omstartade, prova att logga in igen och se om allt ser normalt ut.

              Comment


              • #8
                fortfarande samma problem..

                Tyvärr ingen skillnad... jag får ingen kontakt med kontona.

                Comment


                • #9
                  Hm, prova att starta fjärrsupporttjänsten, vi hade en kund tidigare idag som fick kontakt exakt samma ögonblick som den kopplade upp. När ID visas har VPSen bevisligen kontakt med yttervärlden.

                  Comment


                  • #10
                    Fjärrsupport på VPS?

                    Vet inte hur eller var jag hittar fjärrsuporttjänsten på VPS... Jag har ju kontakt med VPS, bara det att VPS har ingen kontakt med banken..??

                    Comment


                    • #11
                      Den ligger i Autotrader, Hjälp > fjärrsupport. Jag tror att trivket är att bara köra den så att den gör accessförsök ut på nätet. Maila ett telnr vi kan ringa dig på.

                      Comment


                      • #12
                        Det funkade!!

                        Jag körde teamwiever, men inget hände... men efter att jag gjorde en omstart på autotrader så fick den äntligen kontakt med banken

                        Comment


                        • #13
                          Ah, ok då räcker det med initiering vid ny börsdag.

                          Comment


                          • #14
                            Jag tror ändå att det var initiering av fjärrsupport som gjorde susen, eftersom jag har laddat om autotrader och uppdaterat hela morgonen utan resultat... Jag tror att man att är tvungen att köra fjärrsupport sen ladda om autotrader...

                            Comment


                            • #15
                              Verkar stämma, några få kunder med XEN-baserade VPSer har hört av sig med samma problem, och varje gång har det räckt att starta Fjärrsupport för att återfå access till nätet. Vi undersöker vad som kan orsaka det.

                              Comment

                              Working...
                              X