Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NAT startar om sig hela tiden

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• NAT startar om sig hela tiden

Nu har jag stött på lite mer problem:

Mitt NAT startar om sig stup i kvarten. Har samma problem på båda mina burkar. Vad kan man göra åt detta?

Började det när Stockholmsbörsen stängde? I så fall gissar jag att du har insamling för USA påslaget i programmet men kursfeeden för USA avslagen hos Nordnet.

Comment

Hmm, osäker, men det kan stämma att det börjat efter Stockholm stänger. Ska kolla upp det. =)

Comment

Rikard,

Jag kör pro via VPS och nu har det hänt att NAT stängs ner oförklarligt. Detta har hänt några gånger och det är inte bra för jag använder VPSén därför att jag inta kan sitta framför datorn hela dagarna.

Kan ni ta fram ett övervakningskommando son skickar sms/mail om kontakten bryts till NN eller att NAT stängs ner?

Undrar
        Frjoh

Comment

Hm, det jag kan tänka mig är att Analyzern blockerar omstart i händelse av misslyckad inloggning etc. Kör du senaste programversionen?

Ett trix är att alltid stänga processen analyzer.exe när du är klar med simulering så kan den inte störa omstarter.

Vi tar gärna en titt på loggfiler etc för att se hur VPSen mår. Disken kanske börjar bli full?

Comment

Rikard,

Jag kör inga simuleringar i vpsén, men kan inte ni utveckla en watchdog för NAT i VPS, det är förmodligen mer än jag som är intresserade?

/Frjoh

Comment

Vi skulle kunna bygga en extern watchdog om man vill ha både hängslen och livrem, tex om man är bortrest eller inte har möjlighet att övervaka så mycket. Den kan larma till email, push till mobil osv. Tex larm varje dag om allt ser ok ut, och larma direkt om något verkar ha stannat med omstart som följd.

Comment

Rikard,

Låter helt LYSANDE!!

/Frjoh

Comment

Låter mycket bra tycker jag med. Vore skönt att slippa tänka på om allt fungerar på VPSen. Ser fram emot denna funktion.

Mvh

Comment

En av mina maskiner startar om hela tiden. Verkar endast vara efter stängning. Inga insamlingar från utlänska börser görs och analyzer är inte igång.

Comment

Hm, kolla Deblog. Slå gärna på extra loggning genom att ta bort kommentarmarkering DebugLogFlag.

Comment

GetData - abnormal Communication failure

Ska även kolla efter extra loggning.

Comment

Working...
                        X