Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Helt fel kurser?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Helt fel kurser?

Jag tankade precis hem dagens kurser. Inga felmeddelanden, däremot visar largecaps kurser helt fel tex Axis med senast betalt 210,60 och så fortsätter det på övriga med (äden intradags)... Har startat om, gjort komprimera, hjälper inte.

Jag provade nu på en maskin och det fungerade fint. Har du rätt datum och tid i datorn?

Comment

Ja, inga konstigheter med min dator. När man laddar ned kursdata manuellt, efter börsens stängning, och gör detta veckor i sträck utan att ha igång NAT på dagen, då hänger sig databasen troligen i NAT. Något bli helt knas. Det konstiga är att ikväll när jag öppnade NAT, så visade det inte samma kursgraf för Axis som igår. Felet hade konstigt nog försvunnit av sig självt... För övrigt så visade minutcharten korrekt igår, men när man slog över till dagschart visades något helt annat, liksom i listfönstret för largecap.

Comment

och detta

Och nu strular det igen, listan för danska aktier ser jag dagens kurser, ok. Men i diagrammen ses bara ett rakt sträck. Vad är det här för TRAMS!?

Comment

Du har väl varit med länge nog för att veta att programmet är avsett att vara igång under börstid så att databaserna kan synkas som tänkt. Att ladda hem data är bara tänkt som en möjlighet att reparara ev dagar man varit offline, för att ha komplett data nästa dag när man är online igen. Det är inte byggt för att användas offline helt enkelt. Varför inte skaffa en VPS om du inte vill ha en egen dator igång?

Comment

Mer och onödiga kostnader, som en vps, är det sista jag behöver, speciellt inte om det bara handlar om att korrigera direkta felaktigheter och brister i mjukvaran. Inget annat program jag känner till har detta pinsamma problem med "synkning". Hur svårt kan det vara att fixa till detta?

Comment

Som sagt, det är byggt för att vara online. Vad är vitsen att ha ett autohandelsprogram igång endast när börsen är stängd?? Jag kan förstå att man inte vill betala för en vps eftersom de fortfarande är lite dyra, men det kostar ju inget att ha en vanlig dator igång.

Comment

Under sommaren är jag ledig, och jag skulle inte ens drömma om att bedriva autohandel totalt oövervakat. Däremot bedriver jag swinghandel, som sköter sig självt, även under sommaren och där jag nyttjar NAT för analysen/besluten kvällstid. Därmed önskar jag att mjukvaran fungerar professionellt nog att inte vara beroende av att den måste vart igång dagtid.

Comment

Här kommer ett litet workaround-tips som du kanske skulle kunna utnyttja?

1) Skapa en schemalagd aktivitet i Windows som startar programmet "anteckningar" varje dag exempelvis kl 10.00.
                  2) Skapa ett energischema som (stänger av datorn)/(sätter datorn i strömsparläge) efter 5-10 min inaktivitet.

3) Låt datorn ha NAT igång och sätt datorn i strömsparläge varje vardag när du går och lägger dig.

När du kommer hem har datorn varit igång 5-10 min vid 10-tiden och då hunnit att synka alla databaser. Detta upprepas automatiskt varje dag. Att synkning skett ser du genom att anteckningar startats.

I och med att Nat hunnit samla ihop lite kursdata under denna tid kan du sedan lätt hämta hem saknad data.

Just my 2 cents..

Comment

Working...
                  X