If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Noen flere som har problemer med at Autotrader restarter ca hvert 5te minutt kontinuerlig? Midt i et script eller annet så "poff" er alt plutselig borte. Jeg kjører Bas verson 2.7.0.1
Autotrade är byggt på så sätt, att när programmet helt plötsligt avbryts startar det om igen.
Någonting i din dator gör så att programmet stängs av.
Svårt att säga vad det beror på, kan vara i stort sätt vad som helst. Vilket operativsystem använder du? Om du tar och kikar i Windowsloggen vad får du där för felmeddelande när programmet avbryts?
Windows 7. Det eneste jeg kan finne mye av i loggen er "Service Control Manager 7036" som skal være helt normalt. Kan det være at autotrader re-starter arbeids-"ytan" hele tiden, kanskje det er noe i menyen jeg kan sjekke?
Autotrader har to prosesser, en som tar 3Mb minne og en som tar 32Mb. Den på 3Mb er der hele tiden, og det er kun den prosessen på 32Mb som re-starter.
Det är direkt inget i Autotrader du kan göra. Jag har faktiskt aldrig hört talas om detta fenomen tidigare.
Det skulle kunna vara så att din hårddisk har fått några felaktiga sektorer där just en del av Autostock-databasen ligger. Är det en vanlig HHD eller är det en SSD? Hur stort primärminne har din dator är en annan fråga som dyker upp?
Vi provar först att inifrån Autostock försöka reparera databasen för att se vad som händer.
Välj:
Start>Underhåll kursdatabaser>Komprimera databaserna på disk>Verkställ.
Autotrader har to prosesser, en som tar 3Mb minne og en som tar 32Mb. Den på 3Mb er der hele tiden, og det er kun den prosessen på 32Mb som re-starter.
Ja, själva Autotradeprogrammet är den process som är på 32MB.
Den processen som är på 3MB är den som startar om programmet om något går snett.
Va bra,
Det kan ju ha varit så att du kört några script som kräver att det finns data så långt tillbaka för att fungera?
Frågan är då, vilka skulle det kunna vara?
Kommer du ihåg vilka script körde du då det sa poff?
Jeg hadde et aktivt 200 dager ema-filter, men i dag kom det samme problemet tilbake. Jeg mistenker det kan være kursinnsamlingen som var satt opp feil og prøver igjen.
En viktig sak är att man har kursfeed aktiverat hos Nordnet för de börslistor man kryssat för i AutoTrader under Inställningar > Anpassa kursinsamling.
Tex om du har valt USA-instrument i insamligen är det viktigt att USA-kursfeeden är aktiverad hos Nordnet, annars kommer inga kurser till programmet och det tolkas som en felsituation med omstarter som följd.
För att aktivera kursfeed hos Nordnet, logga in och gå till Depå > Mina avtal och abonnemang. Där finns ett antal alternativ för olika marknader och kursfeeds.
Hei igjen. Jeg har fortsatt problemer med at AT gjør omstart. Jeg har laget min egen liste med kun noen få norske aksjer som jeg laster ned. Disse aksjene er nå de eneste aktive (under begge menyene <Starta> og <Innställningar>) og har kursfeed i sanntid. Det virker som problemet starter omtrent ved børsens stengetid (Jeg er på jobb ved den tiden hver dag så jeg kan ikke si det med 100% sikkerhet).
Problemet stopper når jeg gjør <Starta>-<Underhåll kusdatabaser>-<Värkstell>, så det tyder på en sammenheng med kursdatabasen som dere antyder.
Tror ikke det har noen sammenheng med scriptene å gjøre, for jeg har prøvd mye forskjellig.
Har problemet löst sig? Jag har nämligen exakt samma problem. Men ska genast kolla kursinsamlingen eftersom jag nyligen stängt av amerikanska aktier på nordnet då jag inte handlar dessa och det kostade pengar.
Comment