Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Norton tar bort installer.exe

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Norton tar bort installer.exe

Hej,

Har nu köpt en ny dator och försöker installera NAT från början men Norton säger att installer.exe ej är säker och tar bort filen.

Hur löser man detta?

Jag kör nu ett annat program, men körde Norton tidigare. Det finns en möjlighet att lägga till platser och filer som är undantagna. Kör du bara NAT på en maskin går det att köra helt utan virusskydd.
    Last edited by Henric; 2014-08-10, 21:53.

Comment

Norton har alltid varit struligt men har blivit helt rabiat på senare tid och hittar flera "hot" som inte finns. Vi har själva provat AVG Free med bra resultat, det verkar fungera fint utan att bromsa datorn för mycket. Vi har alltid varit väldigt skeptiska mot virusprogram och utilities, men kan konstatera att AVG PVC TuneUp fungerar riktigt bra, och kan hjälpa datorn att fungera snabbare genom att stänga av onödiga bakgrundsprocesser osv. Kan faktiskt rekommendera det!

Comment

Tack för hjälpen, nu tickar NAT fint på nya datorn.

Comment

Fungerade det efter att Norton är bortrensat?

Comment

Hej,

Norton är kvar, ändrade i Norton inställningar "objekt som skall undantas från upptäckter av bl.a. Download Intelligence". Jag skapade helt enkelt en undantagen mapp som jag la installer.exe i och då fick jag till det.

Comment

Working...
            X