Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nat-in i ny dator

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Nat-in i ny dator

Finns det något smidigt sätt att föra över NAT från XP till 8.1 i ny dator, från den gamla lådan? Hitta kursvinnare hade ett smidigt sätt, bara att exportera till usb-minnet och flytta till nya importera klart. Det finns säkert något sätt för NAT också jag vill ha med mina script och de jag prenumererar på och gärna arbetsytor inställningar...?
    Berra

Berra, jag såg att du var inne på forumet.
    Normalt går det att kopiera över hela data-foldern. c:\programdata\AutoTraderBas till den nya datorn. Jag är inte expert på installationer och olika filsystem, men du kan prova. Obs, om din folder heter NordnetAutoTrader måste den efter kopieringen döpas om till AutoTraderBas. Om inte detta fungerar så får Rikard ta över.

Edit: Döp först om din gamla folder så att du har en backup.
    Last edited by Henric; 2014-09-26, 21:30.

Comment

Hej Berra, så här gör du:
      1) Uppdatera din nuvarande version till den senaste på gamla datorn.
      2) Zippa HELA AutoTraderBas-katalogen och kopiera över den till den sticka
      3) Nyinstallera NAT på den nya datorn.
      4) Döp om AutoTraderBas-katalogen på nya datorn till "org AutoTraderBas".
      5) Kopiera över den zippade gamla katalogen till den nya datorn.
      6) Zippa upp och placera den gamla katalogen brevid/(i samma folder) som "org AutoTraderBas"

Klart.

Comment

jag behöver hjälp av Rikard, hur laddar jag ner nat till nya datorn och det går inte att kopiera hela mappen vilket jag tror inte behövs, det räcker att få med script och och de viktigaste inställningarna och att jag använder viper och w5 men de är väl med i scripten?
        Berra

Comment

Jag har mailat installationsuppgifterna till dig.

Om du bara vill flytta ordermodeller och script är det följande 4 filer:

SCRIP.DBF
          SCRIP.DBT
          ORDR.DBF
          ORDR.DBT

OBS! Gör detta innan första start, alternativet om du redan startat den nya installationen så får du ta bort alla filer som slutar på .NTX och .CGP och starta om.

Filerna ska alltså in i den dolda katalogen c:/programdata/autotraderbas

Comment

Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
            jag behöver hjälp av Rikard, hur laddar jag ner nat till nya datorn och det går inte att kopiera hela mappen vilket jag tror inte behövs, det räcker att få med script och och de viktigaste inställningarna och att jag använder viper och w5 men de är väl med i scripten?
            Programmet är instalerat nu behöver jag få över de mappar/filer som innehåller mina script och arbetsytor hur hitta? vad heter de. Jag kommer ihåg att det inte var så konstigt när jag prövade att köra från molnet det var bara några få som jag skickade till dig Rikard och så såg det ut som på min dator. Jag försökte enl. Wicke men fick inte det att funka med kopiering...
            Vore bra om det går att fixa före måndag när börsen drar igång igen.
            Berra

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
              Jag har mailat installationsuppgifterna till dig.

Om du bara vill flytta ordermodeller och script är det följande 4 filer:

SCRIP.DBF
              SCRIP.DBT
              ORDR.DBF
              ORDR.DBT

OBS! Gör detta innan första start, alternativet om du redan startat den nya installationen så får du ta bort alla filer som slutar på .NTX och .CGP och starta om.

Filerna ska alltså in i den dolda katalogen c:/programdata/autotraderbas

oj vi skrev samtidigt jo jag har startat men ska göra som du skriver tack för snabb hjälp.
              Berra

Comment

Arbetsytor ligger under subkatalogen Workspaces

Comment

Vad kan det vara för fel när diagramfönstret för OMXS30 inte visar staplar för annat än dags, mindre tid visas inte. jag har nio andra fönster för aktier och omxs304J alla visar rätt. Det verkar som det fattas dagar i omxs30 jag har uppdaterat från autostockservern men det hjälper inte. Jag gjorde såhär när jag installerade databas, zipade gamla DATA katalogen flyttade den till nya och öppnade och lade in i autotraderbas. Kan det vara något med detta att vid zipningen sa den att Sub 004F00200.FI Filen är corupt? Vad kan man göra åt det och har den något med nämnda fel att göra?
                  Berra

Comment

Kör en databaskomprimering och se om du kan ladda hem data efter det. Annars är det fel någonstans i databasen, bara att radera Datakatalogen, starta om programmet och ladda hem nytt.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                      Kör en databaskomprimering och se om du kan ladda hem data efter det. Annars är det fel någonstans i databasen, bara att radera Datakatalogen, starta om programmet och ladda hem nytt.

Tack nu fick jag det att fungera. Jag gick in i gamla datorn startade NAT komprimerade databasen från underhåll databasen, den gick från 17GB till ca 2GB, sedan flyttade den till nya och kastade bort data-katalogen in med den komprimerade. OCH DET FUNGERADE!
                      Berra

Comment

Självklart!

Comment

Hej

Har gjort en ominstallation av min NAT pro och efter detta så försvann de programmerbara snabbknapparna?
                          Under inställningar så ligger "Egen toolbar ..." med men inte de standard scripten som låg där tidigare. Är det några filer jag bör kopiera med från den gamla installationen?
                          Anders

Comment

Det behövs en programuppdatering via Hjälp för att allt Pro-relaterat ska tankas ner.

Comment

Har uppdaterat programversionen och tyvärr så finns fortfarande inte den egna toolbaren med.
                              Vad kan det vara som spökar?

//Anders
                              Attached Files

Comment

Working...
                              X