Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fel på kursdata idag:

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fel på kursdata idag:

Jag noterade att omxs30 index hade två datahål intradag idag, jag försökte därför nyss göra en ny nedladdning av samtlig kursdata för idag. Det resulterade i att NAT tog bort all data per idag, men därefter kom ett meddelande upp som säger att “noll instrument har behandlats enligt anvisning”. Kan ni fixa detta, asap, tack?

Jag provade att ladda ner dagens data precis nu utan problem. Utanför börstid kan omstart behövas efter nedladdning för att det ska synas.

Comment

funkar inte för mig

NAT säger fortfarande "0 instrument behandlade enligt anvisning". Och nu saknar jag helt data per idag, frustrerande.
      Last edited by petpee; 2014-10-09, 20:26.

Comment

På alla instrument? Kryssa för alla listor du använder och kör komprimeringen, därefter ladda nytt data. Går systemklockan rätt? Datum?

Comment

redan gjort

Klockan rätt. Har startat om många gångar, men samma fel hela tiden. Har komprimerat också, ingen påverkan. Har kryssat ur allt, kryssat i bara lite men samma fel hela tiden. Har hela db blivit korrupt eller vad?!

Comment

Har du inget data i alls i diagram alltså? Bara idag eller flera dagar bakåt? Intradaydatabaserna ligger packade per dag, så ett problem borde bara drabba enstaka dag hos enstaka instrument.
            Om man ändå vill testa kan man ju byta namn på Data-katalogen och starta om programmet. Då skapas en ny tom Data-katalog. Prova därefter att ladda hem lite data och se om du får diagram igen.

Annars får vi kanske titta på det via fjärrsupporten imorgon förmiddag.

Comment

re

Det är bara dagens kurser som försvann. Jag provade nyss att döpa om katalogen /NordnetAutotrader/Data och sedan skapa en ny tom med samma namn och plats. När jag då öppnade NAT igen så var samtliga diagram helt tomma, som väntat. Jag markerade alla mina listor igen och försökte ladda ned på nytt. Men, exakt samma fel!!

Comment

Nja, du ska alltså inte skapa den tomma katalogen själv, det gör programmet vid omstart. Testa igen.

Comment

Fick du någon ordning på det? Ring annars så tittar jag direkt på det.

Comment

Vad är Detta??!

Nej jag fick INTE ordning. I meddelandefönster står det "Marknad öppen". Men programmet har inte laddat ned något alls idag ser jag. Har NOrdnet lyckats sprra mitt id, eller vad pågår? Fortfarande samma felmeddelande. Kan ni logga på i helgen och fixa detta, jag kan inte avstå att jobba eftersom NAT inte gör det den ska...?

Comment

Har mailat dig. Det intressanta är vad som står i Deblog, om det är något med misslyckad inloggning tex. Det skulle kunna tyda på att kontot blivit spärrat pga för många misslyckade inloggningar. Ring Nordnets kundtjänst i så fall så låser de upp kontot.

Comment

Working...
                      X