Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

AnalysBänken

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
    Det där kan också hända efter det att Windows säkerhetsuppdaterat .NET- filerna. Har du tittat i Windowsloggen vad det står där?
    Jag har Win8.1 så jag får först en varningsruta innan NAT stängs ned och startar om.
    Har skrivit om detta fenomen här:
    http://www.autostock.se/vbulletin/showthread.php?t=3639

Det fina med Win 8.1 är att efter cirka 10 omstarter så lär sig Windows det nya mönstret och tillåter NAT att köra mot .NET igen.

Kolla om Windows nyligen gjort en säkerhetsuppdatering av .NET-filerna.
    Hej LillWicke
    Även om jag inte hittar nyare net-filer så verkar det lugnat ner sig nu har den varit på i fyrtiofem minuter utan att starta om. Jag har också Windows 8.1.
    Berra

Comment

Berra, Om du vill kolla vilka uppdateringar som nyligen gjorts på datorn så gör du detta i "Windows Update".

Om du inte gjort det tidigare kan du följa den här lilla manualen:
      1) Högerklicka på Windowsikonen längst ned till vänster på skärmen.
      2) Välj "Kontrollpanelen"
      3) Till höger vid listpilen "Visa efter" välj "stora ikoner" istället för "kategori"
      4) Leta upp "Windows Update" och klicka på denna ikon.
      5) Ur menyn till vänster i "Windows Update" väljer du "Visa uppdateringshistorik"

Nu ser du allt som uppdaterats i Windows och när det gjordes.
      Leta efter den här typen av meddelanden:
      "Säkerhetsuppdatering för Microsoft .NET Framework X.X.X på Windows 8.1 och Windows Server 2012 R2 för x64-baserade system (KBxxxxxxxx)"

Nu kan du se när .NET-filerna uppdaterades senast.
      Skulle tro att det var i slutet av förra veckan på din maskin stämmer det?

Comment

Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
        Berra, Om du vill kolla vilka uppdateringar som nyligen gjorts på datorn så gör du detta i "Windows Update".

Om du inte gjort det tidigare kan du följa den här lilla manualen:
        1) Högerklicka på Windowsikonen längst ned till vänster på skärmen.
        2) Välj "Kontrollpanelen"
        3) Till höger vid listpilen "Visa efter" välj "stora ikoner" istället för "kategori"
        4) Leta upp "Windows Update" och klicka på denna ikon.
        5) Ur menyn till vänster i "Windows Update" väljer du "Visa uppdateringshistorik"

Nu ser du allt som uppdaterats i Windows och när det gjordes.
        Leta efter den här typen av meddelanden:
        "Säkerhetsuppdatering för Microsoft .NET Framework X.X.X på Windows 8.1 och Windows Server 2012 R2 för x64-baserade system (KBxxxxxxxx)"

Nu kan du se när .NET-filerna uppdaterades senast.
        Skulle tro att det var i slutet av förra veckan på din maskin stämmer det?
        Fasen vad du kan, jo det är riktigt uppdateringar 16, 17, 18, 19/10.
        I dag har datorn fått vara för sig själv och klarat hela dagen fram till att börsen stängde, men nu har NAT stängt av sig. Är det bara att invänta att Windows lärt sig att jag vill ha NAT igång?
        Berra

Comment

Nu är NAT hopplös sitter och testar lite olika inst och vips så stänger det av och kommer upp i dockan så det är borta det jag håller på med och får börja om!
          Berra

Comment

Kolla i filen applogg.txt där krascher loggas.

PS: Ring imorgon om du kan så kopplar jag upp fjärren. Det här måste ju gå att hitta.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
              Kolla i filen applogg.txt där krascher loggas.

PS: Ring imorgon om du kan så kopplar jag upp fjärren. Det här måste ju gå att hitta.
              Säger detta något från applogg:
              2014-10-22T18:34:53 An unhandled exception(3) occurred. The error is: Objektreferensen har inte angetts till en instans av ett objekt.
              StackTrace: vid Ӡ.ᅔ.ൂ(Message& ௗ)
              vid Ӡ.ᅔ.WndProc(Message& m)
              vid Ӡ.೜.OnMessage(Message& m)
              vid System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
              vid System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

2014-10-22T18:34:53 An unhandled exception(3) occurred. The error is: Objektreferensen har inte angetts till en instans av ett objekt.
              StackTrace: vid System.Windows.Forms.ToolStripComboBox.get_Items()
              vid ATApp.Analyzer.AnalyzerResultForm.toolStripButtonAnalyzer_Click(Object sender, EventArgs e)
              vid System.Windows.Forms.ToolStripItem.RaiseEvent(Object key, EventArgs e)
              vid System.Windows.Forms.ToolStripButton.OnClick(EventArgs e)
              vid System.Windows.Forms.ToolStripItem.HandleClick(EventArgs e)
              vid System.Windows.Forms.ToolStripItem.HandleMouseUp(MouseEventArgs e)
              vid System.Windows.Forms.ToolStripItem.FireEventInteractive(EventArgs e, ToolStripItemEventType met)
              vid System.Windows.Forms.ToolStripItem.FireEvent(EventArgs e, ToolStripItemEventType met)
              vid System.Windows.Forms.ToolStrip.OnMouseUp(MouseEventArgs mea)
              vid System.Windows.Forms.Control.WmMouseUp(Message& m, MouseButtons button, Int32 clicks)
              vid System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
              vid System.Windows.Forms.ScrollableControl.WndProc(Message& m)
              vid System.Windows.Forms.ToolStrip.WndProc(Message& m)
              vid System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
              vid System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
              vid System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)
              Berra

Comment

Oj, verkar vara något med arbetsytan alternativt något som har med arbetsytan att göra. Vad händer om du stänger ner alla fönster, blir det omstarter i alla fall?

Comment

Skulle föreslå att ni tar kontakt med Microsoft TechCenter för att reda ut vad det är för nya krav som ställts på mjukvaror som anropar api:er och class bibliotek i .net framework, i och med de nya säkerhetsuppdateringarna som har gjorts. Kanske det är någon kombination som inte längre är tillåten?
                  Last edited by LillWicke; 2014-10-23, 01:55.

Comment

Oj, verkar vara något med arbetsytan alternativt något som har med arbetsytan att göra. Vad händer om du stänger ner alla fönster, blir det omstarter i alla fall?
                    Det verkar som om det inte spökar förrän klockan slår halv sex och börsen stänger. På morgonen som nu har det inte hänt någon omstart samma igår men igår drog det igång 18.34, nu har NAT varit på 45 min utan omstart. Jag ringer lite senare idag.
                    Berra

Comment

Tack Rikard
                      Det var den medicin som behövdes nu fungerar det utan omstarter, har även kört om från A-J med AMA 2 istf 4, det ökade lit till 124,75 istf 123,25.

Medicinen var ominstallation av NAT.
                      Berra

Comment

Working...
                      X