Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ingen kontakt med VPS

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ingen kontakt med VPS

Hej
    Försöker logga in på min VPS nu kl 08.49, men få ingen kontakt?
    Kan ni se om den är nere, och ej kontaktbar av någon anledning?
    Mvh Nicklas

Vet inte riktigt varför men den var avstängd. Vi har bootat upp den igen, borde gå att logga in nu.

Comment

Vps

Får följande meddelande, med den konsekvensen att Autostock programmet på VPS skjuter ner sig själv.
      Lösning?
      08:57 Marknad öppen - kurser startas upp
      08:58 Marknad öppen - kurser startas upp
      08:59 Marknad öppen - kurser startas upp
      09:00 Marknad öppen - kurser startas upp

Comment

Kommer den inte igång alls på egen hand?

Prova att köra Starta > Underhåll kursdatabaser > kryssa i alla listor du använder och kryssa i Komprimera databaser på disk > Verkställ

Ev fel rensas och hela databasen defragmenteras så att den blir mindre.

Comment

Jo, den är nog aktiv, men man måste klicka upp programmet igen från det nedre aktivitetsfältet på skrivbordet.. får en känsla av att programmet tappar kontakten med börsen, och sen när den får kontakt igen så kommer meddelandena upp.. varför den sen lägger sig i det nedre aktivitetsfältet på skrivbordet är dock en gåta?
          mvh Nicklas

Comment

Kör diskkomprimeringen ovan ändå och se om det hjälper. Om det finns ett trasigt segment i databasen kan eventhanteringen få problem och startar om.

Comment

Tappat lösenord VPS/remote desktop connection

Hej.
              Denna gång är det mitt fel att jag tappat kontakten med VPS, dvs jag kommer inte in pga att mina credentials inte stämmer. Och det gör dom för att jag gjorde nått fel när jag skulle ändra på dom för att jag skulle rensa datorn. Så nu kommer jag inte åt min VPS
              Jag har gått igenom min e-post, men hittar inte där något om mina inloggningar... Vad göra??
              Mvh Nicklas

Comment

Maila IP-numret på VPSen till oss (om du har det).

Comment

Ok, vi har hittat VPSen, men om du har ändrat lösenord kommer vi inte heller åt den mer än att vi kan stänga av den/boota om osv. Ser att det är en gammal XEN-server så den behöver ändå bytas snarast till en ny VmWare.

Ska vi rigga upp en ny nu direkt?

Comment

Ja gör gärna det, och deleta den andra då så att den inte ligger och tridar utan att jag kan komma åt den...
                    mvh Nicklas

Comment

Working...
                    X