Hej, Jag såg att du skrev "Programversion 2.8.07 ute nu...". Men, när jag uppdaterat NAT får jag "V 2.6.1.4", så vad menas?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ny version?
Collapse
X
-
Jo men hur är detta ens möjligt? Jag hade lite problem med min bredbandslev för en tid sedan, då var du inne på min dator och vi provade att lägga upp ytterligare en version av NAT på denna dator. Jag raderade sedan detta nya bibliotek, och då trodde jag den installationen försvann? Jag menar samma "short cut" som innan fungerar. Och det var inifrån den programversionen jag tryckte på uppdatera. Men inget hände då! När jag tex uppdaterar modeller så kommer de in i denna version som de ska. Helt förvirrad...
Förresten jag har inte fått en enda signal från codadax (som är den enda av era som jag kör) sedan någon månad heller, är det korrekt?
Comment
-
Installationerna ligger i två kataloger, en programkatalog med programfilerna, samt en databaskatalog med databaser och inställningar osv. Du har troligen raderat den ena, men den andra är kvar. Den gamla genvägen pekar på den gamla programfilskatalogen, det går säkert utmärkt att köra på den eftersom registernyckeln pekar på den nya databaskatalogen. Däremot uppdateras inte den programkatalogen vid uppdatering eftersom registernyckeln pekar på den nya programkatalogen, alltså den du INTE kör eftersom du använder den gamla genvägen.
Om du startar med den nya genvägen fungerar allt. Eller ändra sökväg i den gamla genvägen. Kanske enklast att vi kör en fjärrsupport igen.
Coda DAX har inte signalerat, vi undersöker om vi kan uppgradera den eller om vi ska lägga ner den eftersom det är så få som abonnerar. Det verkar inte som indexstrategier som endast går Long är intressanta.
Comment
-
Ok har du möjlighet att kolla fjärrstyrningsvägen på detta imorgon Lördag (eller idag)? För jag behöver vara igång garanterat hela Måndag. (Har för mig ni sagt att ni jobbar även Lö?) Jag vågar knappt pilla själv, för jag vill ju inte radera något av alla mina script.
Mvh
Comment
-
Jag har inga möjligheter att hinna in till kontoret i helgen, men det här är enkelt att lösa utan fjärr. Scripten är inte i farozonen så länge du inte installerar om något.
1.Har du kvar den nya genvägen som skapades vid installation senast?
(Den borde ligga någonstans på startmenyn, kanske under Alla program > Autotraderbas > genvägar
Den startar rätt katalog av programfilerna. Du startar troligen med den gamla genvägen nu vilket gör att de gamla programfilerna körs, men med nya databaskatalogen eftersom registernyckeln pekar rätt.
2. Om du inte har kvar programkatalogen c:/program files (x86)/autotraderbas
kan du helt enkelt byta namn på den katalog som finns nu, och högerklicka på autostocktrader.exe och välja Skapa genväg, så får du en ny genväg som startar rätt katalog. Därmed fungerar även uppdateringsfunktionen inifrån programmet.
Comment
-
Nu hittade jag den nya genvägen, det ser ut som att alla min script, kalkyler, modeller, inställningar ligger kvar även i denna nya version exakt som de ska. Även all gamla projekt i kalkylforskaren ligger kvar :-) Jag ser att nya shortcuten går till:
c:\program (x86)\AutoTraderBas
den gamla går till: c:\program (x86)\NordnetAutoTrader
Det är alltså ok att radera den gamla shortcuten och sedan hela dess bibliotek, eller? Vill ju spara utrymme. Något mer som ska plockas bort?
Comment
-
Det är absolut ingen skillnad på datat, det är bara att exe-filen och dll:erna ligger i en nyare katalog, den som registernyckeln pekar på. Det gör att du även märker när update.exe körs så att nya versioner laddas ner.
Det är helt ok att radera den gamla shortcuten, det går alltid att skapa en ny om det skulle behövas. Även det gamla biblioteken kan tas bort, men du sparar nog bara några få MB, den stora datamängden ligger hos databaserna.
Inget annat behöver tas bort.
Comment
Comment