Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppdatering fungerar inte

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Uppdatering fungerar inte

Nu kör jag nya NAT versionen 2807. Men, jag ser att jag inte har predictive average kalkylen och inte heller de nya snabbknapparna som tillkommit (är väl även för volume profile?). När jag kör uppdatera så händer ingenting, dvs de tillkommer inte. Något sket sig tydligen ordentligt när en andra version tillkom på datorn av NAT, eller vad?

Kolla i katalogen c:/programdata/autotraderbas om du har en fil som heter CustomFixedScripts.xml (den innehåller snabbknapparnas script). Det ska också finnas en subkatalog "Images" där ikonerna ligger.

Kalkylerna uppdateras via Hjälp > Uppdatera standardkalkyler. Kryssa för Predictive Average i dialogen och stäng den, därefter ska den ligga i Kalkylforskaren.

Comment

Filen och katalogen du refererar till finns. När jag väljer att uppdatera standkalk enligt ovan så finns inte pred avg i boxen som kommer upp.

Comment

Hm, om den inte finns i boxen skulle det kunna vara internetproblem igen som när inloggningen inte fungerade. Hade inte du en mobiluppkoppling också eller kommer jag ihåg fel? I så fall, testa med den och se om det blir någon skillnad.

Comment

Jag testade detta nu, samma resultat, den finns inte i listan.

Comment

Finns fortfarande inte snabbknapparna heller?

Comment

Nej inga knappar för pavg.

Comment

Får nog bli fjärr imorgon ändå, bäst att kolla.

Comment

Nu tryckte jag på uppdatering av programmet, inifrån meny. Den sa det var klart, men nu startar det inte ens igen... Jisses.

Comment

Undrar vad som händer i din dator, prova att köra uppdateringen från den här länken så stängs alla kopior av processerna samt filerna laddas ner på nytt:

www.autostock.se/download/?FILE_ID=update.exe

Comment

Kolla även hur registernyckeln ser ut:

1. Klicka på Start-menyn i Windows och välj Kör, skriv in regedit så startar Registerhantereran.

2. Klicka på HKEY_USERS följt av .DEFAULT, därefter Software och sist AutostockTrader

3. Två variabler finns, DataBasePath och ProgramFolder

Vilka sökvägar visar dessa båda?

Comment

Tack, skönt, nu startar programmet ivartfall om det ska, tack Däremot inga knappar för pa och ingen kalkyl finns i lista.

Comment

Kolla sökvägarna enl ovan, eller så tar vi det via fjärr imorgon.

Comment

Databasepath c:\programdata\autotraderbas
                            Programfolder c:\program files (x86)\autotraderbas

Comment

Rikard, kan jag kontakta dig kl ca 1630 idag, så kollar du med fjärr på min dator?

Comment

Working...
                              X