Nu kör jag nya NAT versionen 2807. Men, jag ser att jag inte har predictive average kalkylen och inte heller de nya snabbknapparna som tillkommit (är väl även för volume profile?). När jag kör uppdatera så händer ingenting, dvs de tillkommer inte. Något sket sig tydligen ordentligt när en andra version tillkom på datorn av NAT, eller vad?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Uppdatering fungerar inte
Collapse
X
-
Kolla i katalogen c:/programdata/autotraderbas om du har en fil som heter CustomFixedScripts.xml (den innehåller snabbknapparnas script). Det ska också finnas en subkatalog "Images" där ikonerna ligger.
Kalkylerna uppdateras via Hjälp > Uppdatera standardkalkyler. Kryssa för Predictive Average i dialogen och stäng den, därefter ska den ligga i Kalkylforskaren.
-
Undrar vad som händer i din dator, prova att köra uppdateringen från den här länken så stängs alla kopior av processerna samt filerna laddas ner på nytt:
www.autostock.se/download/?FILE_ID=update.exe
Comment
-
Kolla även hur registernyckeln ser ut:
1. Klicka på Start-menyn i Windows och välj Kör, skriv in regedit så startar Registerhantereran.
2. Klicka på HKEY_USERS följt av .DEFAULT, därefter Software och sist AutostockTrader
3. Två variabler finns, DataBasePath och ProgramFolder
Vilka sökvägar visar dessa båda?
Comment
Comment