Om jag tittar på listfönster "Index USA" så ser jag att data uppdateras korrekt intradag, även för SP500. Om jag även öppnar charten för tex DJ eller Nasdaq 100, så ser jag att kurserna ser ok ut intradag enligt charten, och de markerade öppettierna blir korrekt anpassade i fönstret. Om jag däremot öppnar sp500 så ser jag enbart kurser i chart mellan 1530-1730, sedan rakt streck och anpassat för stockholmsbörsens tider. Jag har uppdaterat all historik, och kört komprimera databaser, men inget ändras. Det verkar inte heller som att man via script kan accessa öppettider och o/c kurser korrekt för just sp500.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Realtidsdata i charten?
Collapse
X
-
Klicka ENTER på SP500 och titta under fliken Fundamenta vilken kalender som är vald. Det ska ju vara New York, annars blir tiderna fel.
Kolla också vilket ID det står i första fliken, Grunduppgifter. Rätt ID ska vara X-IDX-S500. Om du byter kalender måste du starta om programmet innan det visar rätt.
-
re
Det var fel kalender vald, jag ändrade och sparade. När jag startade om ser jag att rätt tider visades. Men döm av min förvåning när jag efter att ha laddat ned ny data ser att det återigen står Stockholms kalender. Och den vägrar ladda ned data för hela dagens data. I grunduppgifter står det sp500, vilket inte går att ändra. Vad är detta för dumheter, jag trodde listorna uppdaterades auto och korrekt? Exakt vad ska jag göra?!?
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inläggFel index då, lägg upp SP500 på nytt via Inställningar > egenskaper > handel > sök nya instrument > index
Comment
Comment