Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kursdata feed stannat.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Kursdata feed stannat.

    Hej,

    Jag får inte min kursdata att funka och det går inte att ladda ner historisk data. Såg i nån tråd att man tidigare haft problem men såg inte nån lösning till problemet. Konstiga är att jag har samma problem på båda datorerna jag kör programmet på.

    Tacksam för hjälp


    10:36 Marknad öppen - kurser startas upp
    12:38 Kursdata feed stannat - försöker omstart
    12:38 Marknad öppen - kurser startas upp
    12:38 Systemövervakning - Eventhantering omstartad 2000

  • #2
    Något fel i din nätanslutning kanske?
    Mina kurser rullar på utan avbrott.

    Comment


    • #3
      nja, tror inte det. Andra tradingsystem funkar och jag har haft problemet flera dagar.

      Comment


      • #4
        Inget brandväggsproblem?
        mvh
        Bertil

        Comment


        • #5
          Inte mitt område, men kan det vara inloggning till Nordnet. Fungerar det att logga in på Nordnets hemsida/Wintrade. Kan det var brandväggen som Bertil skriver, eller virusprogram som blockerar.

          Comment


          • #6
            Prova att köra komprimeringsalternativet via Starta > Underhåll kursdatabaser > bocka för alla listor du använder > Komprimera databaser på disk > Verkställ.

            Det kan vara ett trasigt segment som ställer till det för eventhanteraren.

            Comment


            • #7
              Tyvärr verkar det inte funka. Ser också att jag inte jag inte har tillgång till kontona, så det är kanske kopplingen mot Nordnet som ligger nere?

              Comment


              • #8
                Rikard,

                Igår så hade jag ingen kursfeed från ca 1430 till 2100 i min VPS, vad är problemet?

                Comment


                • #9
                  Hej! Det är omöjligt att se härifrån, vi måste logga in på servern. Har du möjlighet till telefon någon gång under dagen?

                  Comment

                  Working...
                  X