If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hur menar du "uppdatera"? Det är ju enkelt för vem som helst att skapa en sådan lista. Däremot automatisk uppdatering typ LargeCap är inte möjligt. Men inget hindrar att man lägger dit de Blanka man vill.
Jag tänkte automatisk så man vet att den är aktuell, jag har många listor och vet inte (inte tittat) vad som är aktuellt/om relevant. Men då vet jag att är manuellt skapande som gäller.
Vi har inte något kursdata på dessa heller, men skulle kunna lägga upp dem om det finns intresse.
Hej ja det måste ni i så fall jag tog för givet att det fanns kursdata. Verkar vara intressant och stort urvall till skillnad från många andra emittenter.
eller om någon har tips på annat eller bättre alternativ.
det jag fallit för är den långa listan av aktier som omfattas men inte letat runt mer, tänkte det kan vara bra för aktiestrategier som går på många aktier.
Vi har lagt upp Blanka-serien på Kundservice så att de börjar tanka data from igår. Det är enkelt att lägga upp en egen Blanka-lista i och med att alla instrumenten börjar på just Blanka:
1. Inställningar > Egenskaper för hela programmet > Handel > Sök nya instrument
2. Välj Land=Sverige, strunta i listor och marknadsplats
3. Välj Visa av typ=aktier
4. Skriv Blanka i sökfältet och sök så kommer alla Blanka upp
5. Klicka på Bocka för alla och Lägg upp.
6. Stäng dialogerna och starta om programmet
7. Nu finns alla Blanka skapade och börjar samla in data.
8. För att lägga dem i en egen lista, gå till Inställningar > Egna grupper med instrument
9. Välj någon liten lista till höger som utgångsmaterial > bocka ur instrument som du inte vill få med och klicka Skapa ny listgrupp från markerat urval
jag följde anvisningen, jag ser att instrumenten blivit skapade, dock kommer de inte upp i några listor eller meyer eller någon stans där jag kan välja dem.
Jag kan se i "properties for all instrument" att de hamnat i grupp 62. Kan jag komma åt grupp 62 på något vis och skapa en lista?
Listgrupp 62 ligger som lista i Inställningar > Egna grupper med instrument. Där kan du skapa en knapp samt menykoppling osv. Eller, snyggast är nog ändå att skapa en ny börslista som heter Blanka, och lägga in instrumenten där så har du dem enkelt åtkomliga.
jag ser bara en som heter listgrupp63 utöver de namngivna såsom "Large Cap" osv.. alltså inte 62.
jag kanske har en för gammal databas eller något mystiskt med min syn ..
Edit: Har tittat på videon men det hjälpte ej, tror det är något fundamentalt som gör att jag inte ser dessa Blanka instrument...
Har letat flera gånger och testat. Börjar tro att jag har något fel. Funkar det för dig om du testar?
Vart tar jag bort ett instrument? Tänkte om jag kan ta bort och sedan lägga till igen, ifall skapandet gått fel på något sätt...
Comment