Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Larm löper amok efter flytt till ny dator

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Larm löper amok efter flytt till ny dator

Jag har precis flyttat över till en ny dator och följt rekommendationerna hur man flyttar över datamappen till den nya datorn. Allt fungerar bra men...

Larmfunktionen har börjat löpa amok. Just nu sänder den texten 'ANALYS "va) Vinnarbyrån W5 insats SAND" Kurs 90.60' 3-4 gånger i minuten. Priset ändrar sig löpande efter kursen på SAND. SAND införskaffades den 2 mars så det är inget nytt. Verkar inte heller som några köp sker. Tack och lov är modellen kopplad till ett testkonto. När jag kör Autostock på min gamla dator så fungerar allt bra.

Undrar hur man kan fixa det här?

Va)-script är antalscript till en ordermodell. Analys innebär bara larm. Annars står det Order. Generellt larmar ett script om sista raden är sann och var falsk föregående insamling. Jag har inte va) för W5. Aktiemodeller har oftast en automatisk beräkning av antal baserat på ansluten depå(fiktiv eller riktig). Då är det bara att klicka bort scriptet från diagrammet för SAND. Någon som kör W5 och kan bekräfta?

Comment

Tack för snabbt svar (som vanligt). Men att koppla bort scriptet är väl ingen bra idé om jag vill fortsätta använda modellen på Sandvik.

Det måste ha något med flytten att göra. Jag har kört W5 i två veckor utan att få något enda "ANALYS"-larm. Och nu löpte larmet amok en halv minut efter det att jag startat upp NAT efter flytten. Ett väldigt märkligt sammanträffande, eller hur?

Comment

Jag tittade snabbt på w5 och modellen använder ett generellt konfigscript för att bestämma antal. Det ansluts till ett av instrumenten som du handlar. Där anges %-sats som används för att allokera medel till varje position. va) scriptet behöver alltså inte vara anslutet till diagrammet. Utan att ha sett din installation kan jag tänka mig att något av två saker har hänt.
        1. Script-Id har ändrats och va) scriptet har kommit in i stället för konfigscriptet.
        2. va scriptet är anslutet till ett fiktivt konto som inte finns.

För mer info se länken.
        http://www.autostock.se/vinnarpaketetinstruktion

Comment

MK II-versionen av W5 använder ett sl)-script för konfig, medan den första versionen använde va)-scriptet direkt.

Vi ändrade eftersom det infördes en blankningsfunktion och fler parametrar. För att fixa:

1. Koppla loss det gamla antalscriptet från SAND
          2. Anslut det nya sl) W5 Auto konfig-scriptet till ett av diagrammen, tex OMXS30.

PS. Kolla så att det verkligen är MKII-versionen av modellen du har, annars kan du ladda ner den igen med samma uppgifter du fått tidigare.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
            MK II-versionen av W5 använder ett sl)-script för konfig, medan den första versionen använde va)-scriptet direkt.

Vi ändrade eftersom det infördes en blankningsfunktion och fler parametrar. För att fixa:

1. Koppla loss det gamla antalscriptet från SAND
            2. Anslut det nya sl) W5 Auto konfig-scriptet till ett av diagrammen, tex OMXS30.

PS. Kolla så att det verkligen är MKII-versionen av modellen du har, annars kan du ladda ner den igen med samma uppgifter du fått tidigare.
            Hur kollar jag om jag har MKII-versionen?
            Jag ser inget W5 Auto konfig-script någonstans? Var hittar jag det?

Comment

Om du har en ordermodell i listan som heter "Vinnarbyrån W5 konfig - do not connect" så är det MKII-versionen.

Om inte, ladda ner W5 igen med samma uppgifter som tidigare så dyker den upp, och även scriptet sl) W5 konfig

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                Om du har en ordermodell i listan som heter "Vinnarbyrån W5 konfig - do not connect" så är det MKII-versionen.

Om inte, ladda ner W5 igen med samma uppgifter som tidigare så dyker den upp, och även scriptet sl) W5 konfig

Nu börjar det likna något. Larm-galenskaperna har slutat 😊

En avslutande fråga. Räcker det med att ansluta konfig-scriptet till bara tex OMX30 för att det ska avspeglas på alla andra instrument som är anslutna till W5-modellerna?

Comment

Det räcker med ett instrument, enda uppgiften scriptet har är egentligen att läsa av kontoinfo och dina egna parameterinställningar och skicka vidare till globala celler.

Comment

Upplevde liknande scenario för att par dagar sen när "va) Double 7" löpde amok och skickade massvis med larm. Inget viktigt script för mig i detta fallet men man blir ju lite nyfiken varför det inträffa. Du skriver att en ändring i W5 var orsaken i ovanstående fall, var det nån ändring här också? Eftersom att scripten som du säger bara sätter lite globala variabler hur kan det egentligen bli fel, borde det inte bara bli att värdena sätts men inte används av nån?

Comment

Jag har precis själv råkat ut för detta, har W5 Auto MKII Bear som handlar en ISK. Har funkat fine tills den handlat upp ca 90% av kontot och det inte längre finns pengar för en order. Då börjar den istället spruta ordrar som direkt hamnar under delay och makuleras.

Ca 8-9ggr/minut. Någon som vet vad felet är?

Comment

Det kan bli så att den anser att det finns pengar, medan Nordnet inte godkänner säkerhetskravet för certifikatet. Minska insatsen, alternativt sätt reservationsbeloppet lite högre tills den slutar.

Comment

Jag har nu satt ner insatsen till 10% och reservationsbeloppet till 40% av ISKens värde men den fortsätter att spotta ordrar?

Då jag har tre iskar troddee jag först att problemet var att konfigscriptet var kopplat till en annan isk än den som w5 modellen handlar på men nu när jag bytte så att både konfic och köp ligger på samma isk fortsätter den ändå att skicka larm?
                          Last edited by Silvius; 2016-01-28, 09:51.

Comment

Working...
                          X