Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem - kraschar hela tiden

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Problem - kraschar hela tiden

Hej,

Sedan börsen startade idag, så verkar systemet inte kunna läsa in börsdata och kraschar hela tiden. Stänger jag av Wifi:t och startar om programmet så kraschar det inte, men så fort jag slår på Wifi:t igen och startar om programmet så kraschar det. Kurserna börjar laddas men sedan får jag felmeddelandet enligt bilden.

En kompletterande fråga - när jag startar programmet utan Wifi, så vet den inte om att jag kör en Pro - är det så att man måste ha nätverkskoppling för att detta ska fungera? Innebär detta att om jag vill sitta frånkopplad och göra körningar i analysbänken så kommer det inte att gå?

Hälsar Susanne
    Attached Files

Det går att kolla i filen deblog.text, c:\programdata\autotradesbas. Förmodligen ett problem med databasen. Eftersom att du inte kommer in går det inte att laga databasen genom komprimering. Enklast är att döpa om foldern Data i samma sökväg som ovan (om man bara döper om den går det enkelt att återställa om Rikard eller någon annan har en bättre lösning). Sedan får kurser laddas ner igen. Ta en backup av foldern då och då. Det blir enklare att återställa.

Comment

Hej, eftersom jag kommer in om inte wifi:t är igång så testar jag att komprimera databaserna utan uppkoppling för att se om det hjälper. Tack för svar!! /S

Comment

Hej igen, har komprimerat allt men det fungerar inte riktigt ändå. Programmet startar och börjar logga kursdata men kraschar sedan. Jag har bytt namn på data-biblioteket o då funkar det. Ska göra backup av biblioteket med jämna mellanrum inser jag. Tack för hjälpen

Hälsar Susanne

Comment

Oj, om det fungerar när datakatalogen är bortplockad ligger det troligen i den. När du kör komprimeringen, kolla så att alla börslistor du använder är ikryssade. Normalt behöver man inte göra något med databasen men den verkar ju ha blivit skadad i det här fallet.

Comment

Working...
          X