Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppdatering av historikdata fungerar ej

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Uppdatering av historikdata fungerar ej

Hej, jag har försökt uppdatera vissa bull/bear-certifikat och minilong/short
    utan framgång. Jag har försökt flera gånger med jämna mellanrum under olika dagar, men ingen kursdata hämtas in. Jag har även provat att ersätta kursdata och att komprimera databasen utan resultat. Tittar jag på bifogat certifikat så finns kursdata sedan början av 2014, men jag får bara tillgång till de senaste veckorna.

Hälsar Susanne
    Attached Files

Hej,
    Autostock samlar ju inte in historik för alla instrument som man kan handla hos Nordnet på Kundservicedatorn, då skulle hårddiskarna snabbt bli fulla.
    Du får tala om vilka instrument som du önskar historiska data för och sedan får Rikard svara på om de finns på Kundservicedatorn eller ej.
    mvh
    Bertil

Comment

Ahhh så de laddas inte ner från Nordnet utan från Autostock...?

Comment

Precis, det är realtidsdata som vi samlar in själva och lagrar på server. Tickupplöst sedan 2012 och minutupplöst innan dess. Det som finns tillgängligt är de större aktielistorna, vanligaste index samt Nasdaq100 och SP100-listorna från USA. Utöver det ett mindre urval av minifutures och certifikat samt ETFer, främst USA.

Om det är något speciellt som önskas lägger vi gärna upp det och börjar ta in data.

Comment

Då skulle jag gärna önska att få tillgång till historik på
          Bull Dax x15 SG
          Bear Dax x15 SG 2
          Bull Olja x2 n
          Bear Olja x2 n

Dax:en ska finnas från början av 2014 och oljan från början av 2013
          Går det att ordna?

Tack på förhand!!

/Susanne

Comment

SG-certen tror jag finns redan?

Olja ska jag kolla...

Comment

BULL/BEAR DAX X12 SG hittade jag, de finns sedan december 2014.

Har lagt upp oljecerten så att de börjar samla kurser from imorgon.

Annars finns följande minis för olja:

MINILONG OLJA BNP19
              MINILONG OLJA BNP23
              MINILONG OLJA BNP24

MINISHRT OLJA BNP20

Comment

Tack för detta :-)

Comment

Hej igen, nu har jag tankat ner bull/bear för dax och mini:sarna för olja - MEN det ser väldigt konstigt ut. Ser inte ut som riktiga data. Alla ser ungefär likadana ut... Har även provat att ersätta data

Hälsar Susanne
                  Attached Files

Comment

Dubbelhögerklicja i diagrammet för minis och kryssa för Rita köpkurs och säljkurs så ser du priserna även mellan marknadsavsluten.

Comment

Men för bull/bear borde väl candlesticks ritas ut? Det gör det ju t ex för bull OMX x15 sg

Comment

Njae, det är inte säkert det är så många affärer att det hela tiden finns nya Close-kurser att bygga Candle sticks av. Jag får samma graf, men det ser snyggt ut när man ritar ut köp- och säljkurserna.

Comment

Nu har jag testat detta oxå - ser bra ut i högre upplösning än dagsnivå. Är det så det funkar - att på dagsnivå så ser det ut som i bifogad fil (från mail 1) men i högre upplösning så finns det köp- och säljkurser att bygga linjer av?

Tack för snabb återkoppling!!

Comment

Hej Susanne!
                            I många Bull och Bear instrument så kan det vara väldigt långt mellan avsluten, ibland flera dagar.
                            Då man handlar dessa instrument måste man istället titta på köp och sälj. Man får göra ett script t.ex

kurva=Div(Add(b,s),2)

och göra alla beräkningar kring denna. Funktionerna H och L tittar ju på closekursen så dessa kan man inte använda för Bull och Bear instrument. Candle stick tittar ju också på C så diagrammen bör visas i realtid.

Med vänlig hälsning
                            Bertil
                            Last edited by Bertil; 2015-06-12, 07:45.

Comment

Working...
                            X