Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med kursdatabas 1min. uppl. 2008

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med kursdatabas 1min. uppl. 2008

Efter många misslyckade tester igår natt kom jag till slut fram till att kursdatan för 2007-2008 inte var korrekt på 1-min upplösning. Satte datorn på att hämta hem på nytt och fick hem det. Och då såg det rätt ut. Men då hade klockan passerat midnatt och jag kunde inte simulera utan fick starta om programmet. Vips så var problemet tillbaks. Har komprimerat och det hjälper inte heller.

Bifogar en bild på hur det ser ut.
    Attached Files

Data fram till jan 2012 är minutupplöst, dvs 1 sample per minut. Det ser ut som på bilden. Växlar du till tex 5-minutersupplösning bildas staplar eftersom det då finns 5 samples per stapel. I 1-minutsupplösning blir det inga staplar, mer än vid några få tillfällen där 2 samples hamnat på samma minut. Det är inget fel.

Comment

Ok. Men hur blir det när man kör i1( ................) -script över denna perioden? Jag får inga signaler alls från det scriptet, vill veta om jag gjort fel eller om det är helt enligt plan? Isåfall kan jag ju testa med 5-minuters upplösning, ingen jätteskillnad på mina "swingar".

/Erik

Comment

Det borde gå bra att kör 1minut. Det kan ju alltid vara något speciellt i ditt script. Testa först om scriptet fungerar på "nyinsamlad" data.

Comment

Det som blir problem är H och L jämfört med C eftersom endast 1 sample finns per 1-minutsstapel. Alla tre får nästan alltid samma värde.

Comment

Hmmm. Jobbigt. Finns ju inget sånt nerställ efter januari-12 som behövs för att testa min modell.

Comment

Working...
            X