If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det verkar fungera utan större problem enligt de som testat hittills, vi väntar fortfarande på uppdateringen. Enda som rapporterats hittills är problem med mushjulet i zoomning av diagram.
Det är ju inte bara automatiska uppdateringar som sker utan alla tangentbordstryckningar loggas i en fil och skickas var 30:e minut till en server vars IP adress är hårdkodad så att trafiken inte kan disablas. http://localghost.org/
Enligt uppgift lagras även allt ljud då mikrofonen är påslagen och skickas vidare. Har man en 4G uppkoppling så får man ju själv betala för alla extratrafik.
Jag tänker på amerikanska organisationen NSA:s spionmjukvara som installerar sig i datorer och som Edward Snowden avslöjade. Nu får man en liknande produkt inbyggd i operativsystemet och som man själv godkänner vid installationen genom att klicka för ett 45+ sidigt användaravtal.
Jag tänker då inte uppgradera till Win10.
För att komma åt den dator som NAT rullar skarpt på använder jag mig ju av (gratis) produkten Team Viewer. För att komma åt NAT från en annan dator går ju trafiken via någon Team Viewer server så de kan ju läsa av all trafik, men där väljer jag i alla fall själv vad jag vill göra remote.
Det verkar fungera utan större problem enligt de som testat hittills, vi väntar fortfarande på uppdateringen. Enda som rapporterats hittills är problem med mushjulet i zoomning av diagram.
Finns det någon tanke som går ut på att få detta tillfixat? Ytterst störigt. /Erik
Tänkte kolla om kombabilitetsproblemen med Windows 10 har löst sig?
Sedan undrar jag om det finns planer på att uppdatera gränssnittet på NAT så att det blir lite mer likt moderna Windows 10 applikationer?
Nix, inte ännu, vi har börjat undersöka hur det kan lösas utan uppdateringar från MS. Gränssnittet ser ut som det gör, det man kan labba med är olika färgteman osv.
Meckigt att Microsoft inte lyckats producera en fix om flera applikationer har fått samma problem. Speciellt då de verkligen bråkar på en för att uppgradera...
Jag undrar hur det funkar med win 10 ihop med att man fjärrstyr datorn med (t.ex) Teamviewer.
Om man gör en omstart via fjärr, kommer man åt datorn igen då?
För man måste väl först logga in på datorn innan Teamviewer kommer igång eller går det att slippa inloggningen på nåt sätt när datorn startar?
Har alltid kört mina datorer utan inloggning.
Har inte provat med TeamViewer själv men det borde väl fungera om man lägger det som autostart. Win 10 bootar om nattetid om någon Windows update tankats ned. Annars finns ju alltid LogMeIn som fungerar utmärkt med Win 10, eller den här som jag fick tips om häromdagen från en användare:
Comment