Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Win 10

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Du kan installera Teamviewer som service, man får skapa ett konto på hemsidan som du kopplar din server mot och så loggar du in med det när du öppnar Teamviewer så kommer din server dyka upp och då kan du ansluta till den. funkar jätte bra och Rikard kan sedan koppla upp sig till den med ett unikt nummer och lösenord som genereras när du vill att någon annan ska få tillgång till den, och detta samtidigt som du själv är ansluten.
    //M

Comment

Tack för svar men det är inte riktigt det jag menar.
      Jag har haft Teamviewer i ett par år med vilket jag fjärrstyr en laptop med Win 7 som jag kör AT på.
      När datorn startar behövs ingen inloggning till Windows/skrivbord och därför startar Teamviewer direkt och man har åtkomst till datorn.
      Men i Win 8/10 går det inte, vad jag vet, att starta datorn utan att logga in med lösenord i Windows och då borde inte Teamviewer ha startas och därför kan man inte fjärrstyra datorn.
      Jag tror inte det spelar någon roll om man använder Teamviewer, Logmein eller Google-varianten.
      Alltså, går det att göra nån inställning i Win 10 så man slipper inloggningsrutan när datorn startar eller är det så att Teamviewer ändå har startas trots att inte skrivbordet inte är uppe och att man kan skriva in lösenordet via fjärr?

Comment

Autologin menar du =)

*HKEY_LOCAL_MACHINE*\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon****
        AutoAdminLogon: set value as 1
        DefaultUserName: set value as the account that you want logged in.
        DefaultPassword: set value as the password for the account.
        Om dessa inte finns skapa med New > String Value.

Men om du sätter upp Teamviewer som en "service" så startas den med datorn i bakgrunden även att du ser inloggningsrutan.

Den enda är när du väl kopplar upp dig med Teamviewer så kommer du få skriva in ditt windowslösenord sedan är du inne och kan starta AT.

//M

Comment

Nu har jag uppgraderat från Win7 till Win10.
          Det vart inget problem med autoinloggning men däremot med AT.
          Den går inte att starta, blir bara en massa felrutor med kod 930 och 20... tillslut kommer arbetsytan fram men är helt tom och ingen inloggning osv.
          Vad göra??

Och hur får man AT att autostarta (när win startar)?
          Den gör inte det trots att den ligger i Autostartmappen.
          Last edited by mikola; 2016-05-23, 12:56.

Comment

Ok, du kanske har fått skador på indexeringsfilerna. Gå till katalogen c:/programdata/autotraderbas

och ta bort alla filer som slutar med .CGP och .NTX, starta därefter om igen så bör det rulla.

Comment

jo, jag misstänkte väl att det hänt nåt med filerna... gjorde som du sa att det funka.
              Hittade även hur jag skulle få AT att starta själv oxå.

Mikael

Comment

Hej,

har efter Påskhelgen fått fel på min laptop att den stänger av sig själv.
                Den brukar stå på 24/5 för AT utan problem och används bara till AT.
                Nu stänger den av sig efter 15-30 min, man startar den och efter en stund stängs den av igen.
                Alla inställningar står på "oavbruten drift", batteri ok, laddaren ok.

Har windows gjort nån uppdatering eller har ni några andra tips..?

Mikael

Comment

Hm, har inte märkt nåt, men ska köra igenom Win Update ikväll på min lokala maskin.

Comment

Ursprungligen postat av mikola Visa inlägg
                    Hej,

har efter Påskhelgen fått fel på min laptop att den stänger av sig själv.
                    Den brukar stå på 24/5 för AT utan problem och används bara till AT.
                    Nu stänger den av sig efter 15-30 min, man startar den och efter en stund stängs den av igen.
                    Alla inställningar står på "oavbruten drift", batteri ok, laddaren ok.

Har windows gjort nån uppdatering eller har ni några andra tips..?

Mikael
                    Stänger den ner sig snyggt som vid manuell avstängning eller dör maskinen bara?
                    Om den dör är mitt tips att det beror på överhettning pga stor processorlast och för dålig kylning. Kolla processorlasten. Kan alltså bero på att någon process typ antivirusscanning tillåts att lasta processorn för mycket.
                    Har hänt mig. Jag kunde ställa ner max tillåten processorlast för antivirusprogrammet. Var ett par år sedan så jag kommer inte ihåg exakt hur jag gjorde, gällde dessutom Windows 7.

mvh
                    Bertil

Comment

Bra tips, koll på processorbelastning alltid bra att ha. Det som slukar mycket CPU i Autotrader är högupplösta diagram med långt tidsomfång, ännu värre om det finns många anslutna script som ritar saker också. Så ett enkelt sätt att minska belastningen är att köra med minimal arbetsyta under vanlig drift när man ändå inte är på plats.

När det gäller tredjeparts antivirusprogram hävdar vi fortsatt med en dåres envishet att dessa är helt onödiga numera. Defender finns inbyggt i Windows och är ett fullgott virusskydd, dessutom gratis och transparent. Det ställer aldrig till några problem med realtidsscan som tar kål på processorn osv.

Comment

Working...
                      X