Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Orderdialog - instrument urval

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Orderdialog - instrument urval

Hej,

hur begränsar jag vilka instrument som visas i orderdialogens instrument lista (drop-down menyn)?

Det är ju hundratals instrument att bläddra i vid manuell handel, dessa med kortnamn, en bråkdel är av intresse, nu efter några dagar i position upptäckte jag att jag köpt fel instrument med snarlikt kort-namn. Jävligt irriterande!!

Enligt murfys lag så har naturligtvis det tänkta instrument gått kanonbra och mitt köp på någon små-lista åt motsatt håll. Så begränsning av möjliga instrument är ett måste för att hindra att något liknande händer mig igen.

Hoppas det är möjligt dock

Alla instrument som är lagda i masterfilter för kursinsamling är synliga i orderdialogen så att man kan lägga order på dem. Om du vill begränsa så är vägen via Inställningar > Anpassa kursinsamling. Där väljer man vilka listor som ska vara aktiva och få kursinfo.

Du kan alltså skapa en egen lista med bara de instrument du vill ha löpande kurser på, och stänga av alla andra listor. Då får du bara med de instrument du vill även i Orderdialogen.

https://www.youtube.com/watch?v=ettMlTbkxok

Comment

Hej,

Stort tack för svaret, mycket bra att det gick

Comment

Håller med om att det blir svårt att välja rätt ibland. Större fönster i orderdialogen så att hela namnet får plats i rutan "Instrument att handla" kanske kommer?!?

Comment

Det man kan göra tillsvidare är att associera orderdialogen med en börslista, så räcker det att dubbelklicka på instrument i listan för att orderdialogen också ska byta instrument. Har man då en lista med endast utvalda instrument slipper man allt annat krafs.

Comment

Hej

Tack Rickard för förslaget att associera lista..

Comment

Working...
            X