Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Email-notifieringar fungerar inte

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Email-notifieringar fungerar inte

Vi vet inte vem det är per automatik, det enda vi kan se är IP-adressen som det kommer ifrån. Men som jag nämnde tidigare så har GleSYS tagit bort alla spärrar på IP-adresser nu.

Om man får larm var 5:e sekund i Larmfönstret och samtidigt har push eller mail aktiverat så blir det problem till slut, då fyller man loggarna på servern och blir troligen spam-klassad av GleSYS inom ett par dagar.

Kolla igen nu om det kom något email, jag lade till dig "swedtraders" i Extra användargrupp "Advanced users".

Comment

Nä, fortfarande inga forummail...

Ska jag prova att ta bort all prenumeration på trådar och sen börja prenumerera på valda trådar igen?

Comment

Hm, skumt. Kanske värt att prova. Kan inte hitta någon inställning som skulle blockera mail.

Comment

Fick just besked från Glesys att en IP-adress var tvungen att blockeras nu, någon installation skickar mail var 5:e sekund vilket klassas som DOS-attack.

Comment

Jag har iaf inga larm på min installation så det bör ju inte vara jag då!??

Vems ip är det? Är den som orsakar det underrättad? Det vore bra att veta!

Comment

Det är inte din installation i så fall, det rör sig om tusentals email om dagen som skickas från någon AutoTrader. Tyvärr går det inte att ta reda på vem det är, vi hoppas att den kunden hör av sig så att vi kan hjälpa till och rätta till problemet.

Comment

Jag har fått in en del (många) mail de senaste dagarna från simuleringar jag gjort. Fick det senaste mailet idag kl. 06.34 som är daterat den 21/8! Igår fick jag in några som var daterade 22/8 och 23/8. Konstigt att de inte kommer i kronologisk ordning! Vi har den 26:e idag så det släpar efter mer än någonsin nu... Alla andra mail kommer till min inbox direkt. Kan problemet ligga hos glesys???

Comment

Skumt, vi har inga andra rapporter om sega mail någonstans faktiskt. Men kör push till mobilen istället så tar det en helt annan väg.

Comment

Har i kontrollpanelen ändrat till att inte få mail från forumtrådar och sparat, sen ändrat tillbaka igen. Har även tagit bort prenumeration på denna tråden. Får se vad som händer nu, om jag får nåt mail när jag postat här igen.

Vill någon vänlig själ vara vänlig nog att svara på detta inlägg så jag får se om det går bättre nu!??

Comment

Ok, jag provar att svara här nu då så får vi se.

Comment

Nej... fungerar ändå inte...

(Det kan väl inte spela någon roll om jag lagt mitt meddelande via VPSen istället för via någon annan plattform??? Det har ju fungerat utmärkt tidigare... Jag har nämligen fortfarande rejäl fördröjning mellan färdig simulering på VPSen och mailet till inboxen. Senaste simuleringsmailen kom 5-6 timmar efter färdig simulering vilket är en förbättring från som värst ca 5 dagar...! Nu går simuleringsmailen till annan mailadress än mina forummail så de bör ju inte ha med varandra att göra...!?? För övrigt så får jag inte några autoorder lagda från mina aktiva ordermodeller på VPSen heller. Blir det problem för att jag kört simuleringar på VPSen utan att starta om den och/eller NAT?? Många funderingar och problem på en gång...)

Jag provar att byta till en annan mailadress för forumet istället och ser om det funkar då. Jag återkommer med besked om det funkar eller ej.

Igen... vill någon vänlig själ svara här om tidigast 5 minuter!?

Comment

Ursprungligen postat av swedtraders Visa inlägg
                          Nej... fungerar ändå inte...

...
                          Igen... vill någon vänlig själ svara här om tidigast 5 minuter!?
                          Hej, hej.
                          Nu har det gått 10 minuter.
                          Med vänlig hälsning
                          Bertil

Comment

En tanke.
                            Kan det vara så att din simulering är så omfattande så att den äter upp allt tillgängligt minne på VPS:en så att det är det som ger fördröjningen?

Själv startar jag om NAT i princip varje dygn och datorn ett par gånger i veckan. Jag brukar även göra backup på hela NAT varje vecka till en reservdator.
                            Med vänlig hälsning
                            Bertil

Comment

Det tror jag inte. Varje simulering jag kör för tillfället tar bara ca 2 minuter. Problemen började dock i samband med att jag provade optimeringsfunktionen. Frågan är om det ligger nån process kvar i bakgrunden och snurrar? Jag har som sagt startat om både VPSen och NAT flera gånger sedan dess, så om så är fallet är det ena seglivade processer. För tillfället släpps ungefär 2-3 mail fram per timme.

Nya forummailadressen är nu aktiverad så svara gärna på detta inlägg så får jag kvitto på om det funkar nu!

Comment

Working...
                              X