Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Email-notifieringar fungerar inte
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av swedtraders Visa inläggDet tror jag inte. Varje simulering jag kör för tillfället tar bara ca 2 minuter. Problemen började dock i samband med att jag provade optimeringsfunktionen. Frågan är om det ligger nån process kvar i bakgrunden och snurrar? Jag har som sagt startat om både VPSen och NAT flera gånger sedan dess, så om så är fallet är det ena seglivade processer. För tillfället släpps ungefär 2-3 mail fram per timme.
Nya forummailadressen är nu aktiverad så svara gärna på detta inlägg så får jag kvitto på om det funkar nu!
Om det var så kan ju VPS:ens IP adress blivit klassad som spam av din emailleverantör och sen var det kört.
Med vänlig hälsning
Bertil
Comment
-
Jo men det kommer ju fram mail. Ett av dom kom fram direkt nu i eftermiddag. Resten laggar dock från några timmar upp till flera dagar. De kommer alltså inte i kronologisk ordning!
Tack för att ni svarade förresten! Tyvärr fungerar inte mailnotifikationen från forumet till den nya mailadressen heller...!! Då bör ju felet ligga hos forumet!?!
Comment
-
Ursprungligen postat av swedtraders Visa inläggJo men det kommer ju fram mail. Ett av dom kom fram direkt nu i eftermiddag. Resten laggar dock från några timmar upp till flera dagar. De kommer alltså inte i kronologisk ordning!
Tack för att ni svarade förresten! Tyvärr fungerar inte mailnotifikationen från forumet till den nya mailadressen heller...!! Då bör ju felet ligga hos forumet!?!
Med vänlig hälsning
Bertil
Comment
-
Vi har problem med forumets mail-script som blir attackerat utifrån. Det svämmar över och blir fördröjningar plus att domänen riskerar klassas som spam. Vi har gjort en del ändringar och undersöker vidare med GleSyS för att lösa det permanent, men just nu fungerar forum-email väldigt dåligt.
Comment
-
Håller tummarna för Yahoo och Gmail!!
När jag bytte till ny mailadress för forummailen så hamnade själva aktiveringsmailet från forumet i spam-foldern ja. Den gamla adressen som fungerat fint i flera år hade slutat få mail helt och hållet, där hamnade mail inte ens i spam-foldern, därav bytet. Jag vill byta tillbaka igen om det är möjligt.
Det är jättebra att ni hittat problemet och försöker lösa det! Känns som en liten upprättelse då det verkade som om jag var den enda som upplevde problem och att felet ansågs ligga hos mina mailkonton. Nu verkar det istället som om autostock har klassats som spam/opålitligt av flera mailleverantörer vilket förmodligen orsakar att mailen antingen fördröjs eller helt stoppas.
Kommer Autostock/Glesys att kontakta dessa företag för att häva klassificeringen?
Jag har redan pratat med Yahoo och det är som att prata med väggen! Trots att jag gjort allt som de rekommenderar att man ska göra så hävdar de att allt fungerar normalt, trots att jag kan visa att det är DERAS servrar som fördröjer mail med upp till fem(!) dagar! Det verkar som om det ska mycket till innan ärendet letar sig fram till IT-folk på den nivå där de tittar bortom standardsvaren och faktiskt felsöker. Hade de sagt att avsändaren är klassad som X och därför händer Y så hade man vetat. Istället säger de bara att "ibland blir det fördröjningar" och att man ska kolla att man använder rätt mailadress och annat nonsens. Man känner sig maktlös och fast i ett moment 22 när man gör vad man kan och ändå bara blir avfärdad som en irriterande fluga... så om det istället löser sig på nivån företag emellan så blir jag mer än nöjd!
Jag använder Yahoo och Gmail och blir supernöjd om dessa två börjar funka normalt igen!
Comment
-
Vi har tvingats stänga email-scriptet helt eftersom det hackats och skickar massor av spam varje minut. Därav spam-klassningen. Den försvinner av sig själv en tid efter att spammet slutat, det går inte att kontakta hundratals email-operatörer.
Vi försöker hitta en alternativ lösning för forummailen, men tillsvidare är den stängd. Däremot fungerar email från programmet som vanligt, det systemet har vi själva byggt och det har inte hackats.
Comment
-
Problemet verkar löst rent tekniskt nu men domänen är tyvärr spam-klassad hos flera mailoperatörer och meddelanden blockeras därför. Det kommer lösa sig automatiskt så småningom, men det vore bra om ni som inte får mail från forumet att kontakta er mailoperatör och "cleara" domänen.
Comment
Comment