Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Orderläggning flera instrument

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Orderläggning flera instrument

Om man kör en ordermodell med många instrument och signal kommer samtidigt. Lägger AT order efterhand som scripten signalerar eller körs alla ordermodeller igenom först och därefter order. Oavsett så måste kontoinfo vara statisk tills nästa återkoppling. Gäller samma sak i simulering?

Edit: Jag vet att kontoinfo vid simulering uppdateras efter order, men hur orderläggningen fungerar påverkar.
    Last edited by Henric; 2015-11-19, 18:16.

Om det kommer signal samtidigt från triggerscripten så läggs order i ett svep inom samma cykel, och någonstans i den cykeln ligger även kontochecken, men jag har för mig att det görs efter att alla script körts igenom. Får kolla med Lasse exakt hur det blir.

Comment

Går man över tillgängligt kapital måste Nordnet stoppa vid exekvering så att man inte blir överexponerad. Däremot kan man bli överexponerad i modellen.
      Jag får kanske läsa av ett högsta totalt handelsbelopp och sedan räkna av order i kronor efterhand med signalerna och stoppa om det behövs. Alternativt endast lägga en order var 20 sekund.

Comment

Var 20 sek låter smart, då hinner allt synka med konton osv mellan varje order.

Comment

Working...
        X