Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur köper man amerikanska aktier i Autostock?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hur köper man amerikanska aktier i Autostock?

Jag klarar inte att köpa amerikanska aktier med Autostock. Jag aktiverad valutakonto i Nordnet men inget händer. Måste jag växla om til USD på valutakontot innan jag köper US aktier? Står 0 USD på valutakontot.

Ingen som vet?

Comment

Med Svenska Nordnet är det inga problem. Kan du handla amerikanska aktier manuellt från din Nordnetdepå?
      Med vänlig hälsning
      Bertil

Comment

Man måste abonnera på kursfeed. Nu är den aktiverad. Men jag är inte säker på om alla mina ordrer är i marknaden. Jag kan bara se 2 ordrer i Nordnet "Mina handler", men i Loggade lokala ordertransaktioner ¨ar det många fler. Så jag vet inte om det funkar ordentligt eller inte.

Comment

Kontrollera i textfilen Tradelog.txt om du får någon felkod från Nordnet i samband med orderläggningen. Den fylls på längst ned i takt med att nya order skickas.

Filen ligger i dolda katalogen c:/programdata/autotraderbas

Comment

Det går att lägga hos Nordnet, men inte med AT.

*-->20151201 16:34:31 Order response ---
            sent orderid=0,res=,ostate=,astate=,accnt=1111111
            *-->20151201 16:35:02 Sent order ---
            identifier=0&market_id=0&price=116.0000&volume=1&side=buy&currency=

Comment

Gör en listscan på Nasdaq100 tex och se om det hjälper.

Comment

Jag testade att lägga order nu på en amerikansk aktie utan problem. Det måste bero på om instrumenten är upplagda på nytt i nExt2 eller inte.

Comment

Jag gjorde ingenting och provade igen. Ordern gick igenom. När jag tänker till så skedde försöket innan börserna i USA hade öppnat(manuell). Det borde fungera ändå. Det påverkar inte automatisk handel och därför inga problem för mig. Jag ska kolla imorgon bara för att bekräfta.

Comment

I morse gick det inte. Nu kl 15.15 gick det. i går stängde jag av kursinsamlingen för amerikanska aktier och satte på i morse. Krävs det en viss synktid efter att kursinsamlingen satts på eller styrs tiderna i konfig. Det påverkar inte mig generellt, men bra att veta.

Comment

Working...
                    X