If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Visst kan man spara avkastningskurvor och jämföra visuellt? Letat i användarmanualen men lyckas inte hitta hur... Länk till instruktion skulle behövas.
Hur menar du? Jämföra mellan olika projekt? Enklast är väl att ta en skärmdump och klistra in i Paint, och spara som PNG-bild kanske. Ctrl + C för att kopiera och Ctrl + V för att klistra in.
Om jag kört en optimering tex och sparar vinstkurvan-resultatet. Sen kanske jag varierar andra parametrar och vill spara bästa kurvan därifrån och jämföra kurvorna visuellt, mot varann. Vet att det gick att göra så i gamla programmet och tycker jag läst om funktionen i NAT.
Ok, om du vill jämföra bästa kurvan från olika optimeringar tror jag det är enklast att spara skärmdumpar. Annars om du kan få dit en range av de bästa värdena för alla parametrar och köra det i en slutlig optimering är det enkelt att favoritmarkera vissa av dessa i Ranking-dialogen. Därefter kan du visa bara de favoritmarkerade med "stjärnknappen". Har du då ett diagram kopplat till Analysbänken är det bara att bläddra igenom favoritkörningarna så uppdateras kurvan i diagrammet samtidigt. Vill man få lite snabbare hantering kan man stänga av visning av alla transaktionerna med den röda flagg-knappen, så slipper bänken uppdatera det fältet vilken kan ta onödig tid om det är många transar.
Ok så det går inte att spara ifrån olika körningar i en fil och sen titta på dom alla samtidigt, eller bläddra enbart bland dom utvalda?
Det var en mycket användbar funktion i gamla programmet! Ibland när man optimerat kanske man väljer parametrar med sämre totalresultat eftersom man visuellt ser en jämnare avkastningskurva över tid, eller färre stora dippar.
Comment