Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Två frågor runt epost-meddelanden

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Två frågor runt epost-meddelanden

Hej,

Fråga 1a: Hur kommer det sig att mailet som skickas vid köp- och säljorder innehåller ett annat pris än det som loggas i Autotrader i loggade lokala ordertransaktioner? T ex kan jag få ett mail som säger att den sålt av på 1,03 sek och i loggen visas 1,01 sek som säljpris.

1b: Jag kör på testkonto - är det någon skillnad när det är "riktiga" pengar och riktiga transaktioner?

Fråga 2: Finns det något sätt att skicka mail inifrån koden, dvs för att uppmärksamma mig om att trade:n ligger över X% i förlust och jag behöver ta ett manuellt beslut om att sälja av eller ligga kvar i trade.

Hälsar Susanne

Hej!

Kursen som anges i larmen är bara senast betalt, och det kan ju vara flera timmar gammalt om det tex är en minifuture du handlar. I loggboken sparas däremot de priser man skickar i ordern som en order märkt "S", och därefter loggas också det skarpa avslutet som kommer tillbaka från Nordnet, märkt "T". Då kan du se både vad som skickats och vad det verkliga avslutet.

För testkonton sker alltid avslut på det skickade priset. Det kan vara ett bra sätt att "stresstesta" sin modell att den tål lite sämre priser osv. Samtidigt en nackdel eftersom man inte kan ha "order i marknaden" på samma sätt som man kan live.

Det finns inget sätt att skicka mail inifrån koden, men det du beskriver skulle gå att göra med ännu ett larmbevakat script kopplat som larmar när förlusten överstiger x och skickar ett eget mail.

Comment

Working...
    X