Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Autotrader har helt plötsligt slutat koppla upp sig

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ursprungligen postat av Joa Visa inlägg
    all hjälp mottages tacksamt, så lägg dig gärna i

    det stod i instruktionerna jag fick att man måste ha ett konto förvalt.
    om den avsåg bankkonto och inte nordnetkonto så har jag det med.
    (ett förvalt bankkonto för mitt förvalda nordnetkonto i depån)

    Allra ursprungliga login försvann nog för år sedan, man väljer ju eget inloggningsnamn och lösenord för depån som sedan används vid inloggning på nordnet webben. Det är detta egenvalda användarnamn och lösenord jag försöker använda.
    Då du loggar in på Nordets webb som vanligt så kommer du väl till en sida där du ser ditt aktiedepå din ISK depå osv. I nästa steg så klickar man ju på en depå och kommer till denna. Om du har någon annan inloggningssida så kanske det är ett fall för Autostock och Nordnet att reda ut.

    Om någon annan NAT användare läser detta och har samma inloggningsförfarande som du och som fungerar så kommentera gärna nedan.
    mvh
    Bertil

    Comment


    • #17
      Ring gärna in så kopplar jag upp TeamViewer.

      Comment


      • #18
        Prova igen nu, Nordnet har aktiverat access på kontot.

        Comment


        • #19
          Woho, nu funkar det äntligen

          Comment


          • #20
            passar på att för framtida referens tillföra, att det nordnet aktiverat som kunden/jag kan se/verifiera är wintrade avtal, så antar den använder samma typ av access under huven så autostock inte funkar om det är av.
            Last edited by Joa; 2016-03-09, 22:45. Anledning: korrektion, wintrade heter det inte winapi

            Comment


            • #21
              Är det någon mer som har haft det här problemet och som kan tala om hur det löstes? Efter att jag uppgraderade till Win10 så har min hemma installation ingen kontakt med internet. Jag har redan kollat brandvägg sättningar, SSL, TSL. Vad mer finns det?

              Comment


              • #22
                Det brukar inte vara något problem med Win 10, kör du något annat virusprogram än Defender?

                Comment


                • #23
                  Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                  Det brukar inte vara något problem med Win 10, kör du något annat virusprogram än Defender?
                  Nej bara Defender, inget virusprogram.

                  Comment


                  • #24
                    Det är samma scenario som för Evangelist ovan (i februari). AT funkade fint i flera månader tills dess att jag uppgraderade till Win10 och programmet får inte längre kontakt med Nordnet. Jag klarar mig ändå tack vare VPSen men det är surt att inte kunna simulera något på hemdatorn.

                    Comment


                    • #25
                      Ok, hm, kommer inte ihåg hur det löstes men man kan alltid prova att installera om AT och se om det hjälper. Går datorklockan rätt?
                      Last edited by Rikard Autostock; 2016-07-30, 19:37.

                      Comment

                      Working...
                      X